zaterdag 2 mei 2009

1 mei - Zeeland

Ze hadden een speurtocht in elkaar gestoken, enkele mensen van de Handi-duikclub. Het was gepland voor 1 mei, als het weer het toeliet.

Over het weer bestaat intussen geen twijfel meer: het liet het toe en hoe :)
Met rebussen en allerlei vraagjes kwamen we in Kloetinge terecht, een leuk gemeentetje dicht bij Goes. Groen pleintje mét waterpartij en bijhorende eenden, restanten van Koninginnedag en rust, veeeeeeel rust. Alles badend in een voormiddagzonnetje.
En daar in godvergeten Kloetinge, een half uur nadat we het in de wagen nog hadden gehad over onwaarschijnlijke ontmoetingen met figuren uit het verleden, zag ik een man wiens gezicht ik meende te herkennen.
Ik stond stil, keek... en keek nog eens... om er zeker van te zijn dat ik het goed zag (ik had geen zin om een wildvreemde met de verkeerde naam aan te spreken). Het was onmiskenbaar een oud-medestudent van me. Eén van m'n beste maten destijds zelfs.
Alweer jààààren niet gezien en daar stond ie, met de fiets in de hand en met een dame van wie ik vermoed dat het zijn vriendin of echtgenote is.
k' Zei z'n naam op ietwat vragende toon, hij keek op en 'k hoorde "Moh!"...
Een goed verstaander leest daar een vorm van verwondering in :)
Een snelle (veelal nietszeggende) babbel van een vijftal minuten later liet ik hen vertrekken. Ze logeerden daar enkele dagen in een B&B voor een weekendje fietsen en "z'n gat deed zeer van gisteren"... dat was het laatste wat hij me nog nariep... alsof we pas gisteren mekaar nog hadden gezien op de unief...

Leuk toeval :)

De rest van ons dagje speurtocht speelde zich verder af in Goes. De organisatoren hadden het zó getimed dat we voldoende tijd hadden voor een terrasje, lekker maar relatief goedkoop eten en nog maar eens een terrasje.

Van gisteren noteer ik vooral:
  • dat ik blij was "oude" gezichten terug te zien
  • dat ook zij blij waren mij terug te zien, allen met het nodige begrip voor m'n lange afwezigheid (slik)
  • dat de vlaggetjes in Nederland er triest bijhingen na de aanslag de dag ervoor
  • dat je in Nederland lekker kan eten voor een schappelijke prijs (Lunchcafé Stadhuis: adres om te onthouden!)
  • dat de bediening in Goes bijzonder vriendelijk was
  • dat er in Goes een gek winkeltje te koop staat met een bizarre vitrine-inhoud (zie foto's)

dat noem ik nu een verwelkoming!

Tagliatelle nere met scampi, broccoli en zeekraal. Lekkerrrrrrr!

Latte Macchiato met opvallend lepeltje én koekje Stadhuis

(Te Koop) Cadeaushop De 7de Hemel...

and here is why... Seks items binnen!

enig mogelijke hint naar voornoemde seks items móet de plastic zak over het hoofd geweest zijn... a touch of SM?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten