maandag 25 mei 2009

nog maar eens wat over "aantrekking"

Het overkomt me steeds vaker. Of misschien ben ik me er méér van bewust en merk ik het daardoor op.
Er is iets dat ik graag zou willen, steek het even in m'n hoofd en laat het dan ook weer los.
...
en dan
...
komt het naar me toe. Op de meest stomme (lees: onverwachte) momenten en manieren.

Mistsluier had het er onlangs over: een boek over Mindfulness van Marisa Garau. Ze was er tamelijk wild van (mag ik dat zeggen, Mistsluier?).
Kort nadien ging ik het boek zoeken in de plaatselijke bib. Twee exemplaren moesten ze ervan hebben, maar er was er niet één te vinden. De vriendelijke bibliothecaresse (zelf iemand met sterke mindfulness-interesses) hielp me nog zoeken, maar kon me helaas niet verder helpen. Waarschijnlijk enkele oneerlijke uitleners die het gewoon niet terug hadden gebracht...

"Dat wordt dus een aankoop" dacht ik, maar deed er verder nix mee.
En zie: ontmoet dan een man die, behalve een begenadigd danser te zijn, ook nog eens met "dit soort dingen" bezig is (zo vind je er niet veel...) en die me wel eens een goed boek zou laten lezen...
Wie raadt het?
Welk boek werd me vandaag overhandigd? Juist ja!

Of ik het, net als Mistsluier, in één ruk zal uitlezen, valt nog te bezien. De eerste pagina's spraken me alvast erg aan.
Maar dàt trok ik dus weer aan in m'n leven. En als het ene lukt, zal de rest ook wel rustig aan volgen.... als ik alles maar kan loslaten en dààr zit 'em de uitdaging :)


Ik kan hem ook een pleziertje terug doen, in de vorm van een streepje muziek... en daar ben ik nu mee bezig :)

5 opmerkingen:

  1. Ik heb ondertussen nog een hele goeie gelezen over mindfulness. De schrijver is Edel Maex. En nu maar oefenen en bewust proberen blijven;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yep, Edel Maex, naar 't schijnt al wat moeilijker leesbaar.
    Ik zal mezelf eerst opleiden met het eenvoudiger werk :)

    one step at a time...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Edel Maex is ook de eenvoud zelf om te lezen! Laat je niet tegenhouden om dit te missen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. djeezes meiskes, al dat lezen over hoe en wat en wanneer ... nie goe bezig zou ik zeggen. Ik stel voor dat jullie einde juni in mijne hof komen liggen en zelf een boek schrijven, of beter, luidop samen filosoferen over aantrekking!!! Ik zorg voor de wijn, ieder brengt eten mee en ik vraag eens lief aan de skipper of hij de BBQ wil doen... yes? yes? YES!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @LighthouseGirl:
    nix geen hoe wat waar en wanneer. Juist niet, zou ik zelfs zeggen, toch niet in mindfulness. Jij, hier en nu en nix daarbuiten :)

    maar wél hoe wat waar en wanneer wat die BBQ betreft. Hoewel, ik heb nu al een ideetje van je ;)

    BeantwoordenVerwijderen