dinsdag 12 mei 2009

Eurosong, eerste halve finale

..... I feel a blogske coming on :)

't Is minstens 10 jaar geleden dat ik nog IETS van Eurovisionsongfestival heb gevolgd.
Waarom ik vandaag doe? Geen idee...
Misschien omdat ik geïntrigeerd was nadat ik ons aller Anja Daems op de radio hoorde berichten over de mankerende organisatie van het festival...
Wist op dat moment zelfs nog niet waar het eigenlijk plaatsvond.

Even snel bij zusje een dingetje gaan doen ter voorbereiding van het communiefeest van haar dochtertje en op weg naar huis hoorde ik op de radio "we zien een breed podium"... "en hier zien we...."
Ohla, dacht ik.... zij geven commentaren over iets wat we moeten ZIEN, dus dat zal ook wel op TV uitgezonden worden.

Mijn onfeilbare (ahum) vrouwelijke intuïtie liet me duidelijk niet in de steek: er wàs inderdaad beeld bij het geluid op de TV.

Nu de eerste selectie wordt bekend gemaakt, weet ik niet of ik blij moet zijn dat ik (delen van) de uitzending heb gezien...
De outfits, wat zullen we daarover zeggen? Carnaval in het kwadraat? Supermannen, schaars geklede rondborstige blondines die zelfs m'n (tot voor kort) zeer geëerde ex-collega aanzetten tot hoog-hormonale uitspraken, portugezen in traditionele klederdracht met heuse ukelele's.... het kon niet op.
Ook België deed zijn duit in het zakje met fluo pruiken en verder geen talent :)

U wéét dat mijn muziekvoorkeuren niet altijd (tweemaal ahum) van de bovenste plank zijn.
Maar dit tart alle verbeelding.

Ook "respect" voor het presentatorduo, helaas op deze wereld gezet als Siamese tweelingen... ze kwamen de hele avond niet van elkaar los. Van pure consternatie spraken ze ook een Engels dat voor menig taalliefhebber je reinste marteling was voor het oor...

Ik hoefde gelukkig niet de hele tijd te kijken en te luisteren. De hele affaire werd grondig besproken op msn met eerder genoemde ex-collega, die helaas tekenen van 'oude bok lust wel fris groen bladje' begon te vertonen bij al dat vrouwelijk schoon. Kan u zeggen dat hij de kwelling echter glansrijk heeft doorstaan ... en dat hij uitkijkt naar donderdag: deel twee!
Olijf zal op dat ogenblik bezig zijn met het versleuren van meubilair en aanverwanten, ter voorbereiding van communiefeestje van nichtje. Misschien vraag ik dan aan zus of de TV op mag :)

Nu... deze blog ging sowieso van muzikale inslag zijn... en dat hoop ik bij deze te doen. Eindelijk nog eens MUZIEK :)

Op m'n nieuwe mp4-spelertje staan een boel nummers die anderen als "brol" zouden bestempelen... en ze mogen dat van mij doen... als ik er maar van geniet.
Vandaag begon ik bij The Commodores (yep, shoot me!)... en ik bleef daar hangen.
"Sail On" was het thema van (het einde van) de dag.

ziehier de link.

Voor mij is dat lekker laid back.
De tekst is niet noodzakelijk hoogstaand, maar Lionel Richie mag voor mijn part russisch zingen... ik hou wel van 's mans stem.
Zelfs al doet het muziekje je niets, je kàn niet anders dan ab-so-luut houden van het haar (you gotta love the hair), de pakjes met glitters en franjes, de overacting en het onmiskenbaar American (yes we can!) accent, toch? (herlezen van deze tekst doet me beseffen dat er bijzonder weinig verschil is tussen de act van de Commodores en die van de Songfestival"artiesten"...)

Hoe oncultureel het ook mag zijn, ik heb het gevoel dat ik wat moet doen met die tekst...doen wat hij zingt misschien? Verder zeilen?
Hier issie.

SAIL ON - The Commodores

Sail on down the line

Bout a half a mile or so

And don't really wanna know

Where you're goin

Maybe once or twice you see

Time after time I tried to,

To hold on to what we got

But now you're goin


And I don't mind

About the things you're gonna say Lord,
I gave all my money, and my time

I know it's a shame

But I'm givin you back your name
Yeah, yeah.
Yes I'll be on my way

I won't be back to stay

I guess I'll move along

I'm lookin for a good time.


Sail on down the line,

Ain't it funny how time can go on

friends say they told me so,

But it doesn't matter.

It was plain to see that a
small town bo
y like me
Just wasn't your cup of tea,

I was wishful thinkin.

I gave you my heart
and I tried to make you happy,

And you gave me nothin in return.

You know, it ain't so hard to say,
Would you please just go away.
Yeah, yeah.
I've thrown away the blues

I'm tired of being used,

I want everyone to know

I'm lookin for a good time.

Good time, yeah.


Sail on, honey

Good times never felt so good.

Sail on sugar,

Good times never felt so good.

Sail on.


OK, OK, ik geef het toe: de tekst is maar "gewoontjes". Toch lees ik hier en daar herkenbare dingen... en bedenk dat Sail Onnen iets is wat ik moet doen.
' t Zal er wel eens van komen. En intussen er "gewoon" aan werken.

Sail On , Sugar...

2 opmerkingen:

  1. En waaaaar vond het onding dan plaats?
    Niks van gezien, maar ik kan er soms (in het juiste gezelschap:-) ook wel van genieten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op onze kwaliteitszender TV1 eh meiske... rechtstreeks uit Moskou, naar verluidt

    BeantwoordenVerwijderen