vrijdag 22 mei 2009

Poooosjietief

'k had het beloofd, dus ik moet het doen. Iets Pooooosjietiefs schrijven.

'k Heb nog even tijd, binnen enkele uurtjes begeef ik me nl. naar een dansavond waar ik best wel zin in heb, maar ondertussen kan Olijf zich dus onledig houden met het waarmaken van haar belofte.

Here goes.

Gisteren was het een Officiële Feestdag zoals den werkende mensch dat pleegt te noemen (Jezuke Klimop, weetjewel?). De niet-werkende mensch zal dat waarschijnlijk evenzeer met dezelfde naam benoemen (what's in a name?) maar het verschil met andere niet-werkende dagen zal vermoedelijk miniem zijn. Dat terzijde.

Wegens de feestdag ging de salsales niet op de gebruikelijke plaats door. Olijf diende zich nog maar eens naar de locatie te begeven alwaar ze de allereerste keer heen reed... in 't midden van 't Stàd. (in de kantlijn, ieder welopgevoed individu weet dat er maar één stad 't Stàd is en kent derhalve de daarmee gepaard gaande parkeermoeilijkheden)
Swat... 't Stad.

Behalve het verschil in locatie, verwachtte ik dezelfde mensen uit m'n dansgroep te zien. Niets aan de hand dus.
Edoch... naast een drietal bekende gezichten kende ik daar niemand. Oók alweer geen probleem.
Integendeel zelfs, het gaf me de (unieke?) kans om ook eens met andere mannen te dansen, hetgeen voor de volop lerende Olijf alleen maar een goede zaak kan zijn. Als je met de "rhythmically challenged" kan dansen, dan kan je dat met iedereen :)

Op een gegeven ogenblik komt Olijf dus tegenover een danspartner te staan en na de verlegen geplogenheden ("als ik niet kan volgen, is het omdat ik een les heb gemist" en "maak je geen zorgen, ik ben nog maar aan m'n derde les toe"), wordt de dans ingezet.
...
...
...
Wow!
Driewerf Wow!
...
Drie lessen? No way!
...
"Bon, goed... vroeger heb ik dat nog gedaan, maar ik heb een paar jaar stil gelegen"
...
Van dat stilliggen, beste lezer, was dus weinig of niets te merken. Olijf moest zo goed als niets doen, behalve voeten ten gepaste tijde opheffen en zich af en toe verontschuldigen voor gebeurlijke foutjes (hoewel me is gezegd dat ik dat niet meer moet doen).
Het werd een aaneenschakeling van schaamteloos genieten, veel lachen als de nieuwe figuur niet van de eerste keer wilde lukken en proberen, blijven proberen.

De danspartner in kwestie bleek bovendien van het aangename-mensen-soort, waardoor ik NU kan zeggen dat het een biezonder leuke dansles was.

De avond werd afgesloten met een drankje in een naburig café (terras was uitgesloten wegens bezwete kledij - jàhàà, salsa is een inspannende sport - en geen truien bij) èn de afspraak om morgen (vandaag dus) verder te oefenen op een dansavond hier niet zo ver uit de buurt.

Olijf moet morgen werken, maar dat kan me geen ene barst schelen. Vanavond wordt er terug gedanst en alleen dàt maakt me al vrolijk.

Vond u dit leuk? Ikke wel :)

(Kijk...dit krijg je dus óók als je trefwoord "salsa" google-t... beide zijn "hot"... en de dans ook ;))

Geen opmerkingen:

Een reactie posten