zondag 10 mei 2009

Scène

Ik vind 'em niet zo direct, de clip die ik hier zou willen toevoegen.
Doet er eigenlijk ook niet echt toe, ik zal het kort omschrijven. Beoordeel me niet op m'n filmkeuze aub, het schoot weer razendsnel door m'n hoofd op weg terug van het duiken.

Dirty Dancing, de eerste.

Tienermeisje uit "normaal" gezin gaat voor de zoveelste keer met gezin op vakantie in soort Centerparcs avant la lettre, ontwikkelt daar een boontje voor een dansinstructeur en valt gedurende de filmplot in voor een andere (en zwangere) dansinstructrice.

De scène die het nodig vond om door m'n hoofd te schieten was de volgende.

Ergens in de film sukkelt het meisje in een danstent binnen waar het personeel zich 's avonds uitleeft. Op den duur geraakt ze aan de dans met de dansleraar die haar overduidelijk met al dat zwoel gedans in vervoering brengt. Ze laat zich gaan, gaat er helemaal in op en komt helemaal los. Terwijl ze steeds uitbundiger gaat dansen en zich gewéldig voelt, verdwijnt de dansleraar. Pas even later opent ze haar ogen en merkt ze dat ze alleen aan het dansen is... en voelt zich lullig en in de steek gelaten.

Meer wou ik daar niet over kwijt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten