zaterdag 2 mei 2009

een beetje meer Goes

vrolijkheid onder de zon

creatief met woordjes

prima tip van Clo! Voor gedeelde rekeningen: iedereen schrijft zijn/haar bestelling op het eigen onderleggertje. Zo reken je nadien vlotjes je "schuld" uit. De eenvoud zelve.

Lucky number Eight
Er schoot me iets te binnen: even Wikipedia erbij gehaald.
Het Chinese woord voor "Acht" gelijkt erg op het woord voor "voorspoed" en "weelde", waardoor het cijfer 8 zeer gegeerd is in China.
Een telefoonnummer dat geheel bestond uit achten, werd verkocht voor $ 270 723 in Chengu, China.
De openingsceremonie van de Olympische Spelen in Peking begon op 08/08/08 om 8 minuten en 8 seconden over 8.
Een man in Hanghzou bood zijn nummerplaat met kenteken A88888 te koop aan voor ongeveer $ 164 000 (niet vermeld of het aan die prijs verkocht geraakte)

Ik besluit hieruit dat bovenstaand huisnummer alvast 3 erg gelukkige families herbergt.
Olijf woont op nummer 19... en 9-1 = 8..... :)

2 opmerkingen:

  1. één van de huisjes die ik op het oog heb heeft nr 88. 8 is ook symbool voor oneindig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. inderdaad, daar had ik zelfs nog niet aan gedacht :)
    Als het huisje je aanstaat, hoop ik met je mee dat je het hebt!

    BeantwoordenVerwijderen