woensdag 13 mei 2009

Woensdag 13 mei

Dinsdag 13 mei 2008 was Olijf nog bezig met het krampachtig proberen redden van iets wat al een tijdje ziek was... om niet te zeggen dood...
Uitgesteld verjaardagsetentje met M, z'n beste maat Z en diens vrouwtje B.
'k Herinner me dat ze een witte regenjas droeg, iets halflangs en dat ik dacht: dàt zou ik graag ook es vinden. 'k Vond het een prachtjas, maar gezien haar status en de mijne (financieel gezien dan), wist ik ook dat ik nèt iets inventiever ging moeten zijn dan de eerste de beste dure kledingzaak binnenwandelen op zoek naar een fac-simile...

Ondanks het nodige zoekwerk naar iets wat me kon bekoren, vond ik niets, een hele zomer lang.
Intussen was de man die ik ermee hoopte te verblijden (in mijn hoedanigheid als goed geklede vrouw) al uit m'n leven gestapt.
Het werd winter en dus te koud voor zo'n wit niemendalletje. De idee ooit nog zo'n leuk jasje te vinden liet ik varen.

En zie. Een jaar later, exàct een jaar nadat ik dat verrukkelijke witte jasje zag, sluipt een prachtjas m'n leven binnen. Wit, mooi, ànders... maar niettemin èr-rug mooi. En voor een fractie van de prijs die B er destijds ongetwijfeld voor betaald heeft... niet dat dat wat uitmaakt, maar een leuke vondst voor een zachte prijs geeft me nèt dat beetje meer voldoening.

Being in the right place at the right time... 't was iets van die strekking, zeg maar.

Woensdag 13 mei 2009. Olijf is een lief en een illusie armer maar een pracht van een witte regenjas rijker.

Blijkt dat die regenjas nog van pas gaat komen.
Een klein uurtje geleden wandelde ik even de tuin in. De hele dag is het droog gebleven. Af en toe brak de zon zelfs even door de wolken heen. En dat terwijl het had moeten regenen en donderen.
Bij 20°C om halfnegen 's avonds en volledige windstilte, vroeg ik me af waar dat onweer bleef.
Het was muisstil in m'n roze verlichte tuintje, ... een bijzonder licht was dat.
Foto-apparasie boven gehaald en snel wat kiekjes geschoten.
De dingen waren nog niet gedownload of ik hoorde de eerste regendruppels vallen. Nog even later een bliksemschicht in de verte.
Dààr was dat onweer dus :)
Als het morgen regent, doet Olijf haar nieuwe regenjas aan.

4 opmerkingen:

  1. ik heb goed gelachen bij het lezen van dit stukje, t is maar dat je het weet, dat je stukjes doen lachen dus ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey LighthouseGirl!
    'k moest m'n stukje even herlezen om te zien wat er grappig aan was :)
    Ik zie het zelf niet helemaal, maar het doet me plezier dat ik bij iemand, al was het maar voor een paar seconden, een glimlach heb ontlokt.

    btw, ik bezoek je iedere dag, maar je hebt het druk blijkbaar :)
    Al nieuwe huisjes op het oog?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Foto-apparasie niet bovengehaald voor die schone witte jas...? Die wil ik ook wel eens zien;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Mistsluier:
    zodra het eens regenachtig of winderig is én er iemand in m'n buurt is om mij te fotograferen, gooi ik de foto op de blog :)

    BeantwoordenVerwijderen