zondag 17 mei 2009

Rozemarijn

thijm, marjolein,salvia, bieslook, munt en lavendel.
Straks ook basilicum en rucola.

allemaal plantjes die ergens ten velde in mijn tuintje staan.
Planten met geurtjes: Olijf vindt dat zàààlig.

De meeste geuren doen me denken aan de Mediterrannée, chauvinist die ik ben :)
Ze herinneren me niet aan één specifieke situatie, voor één keer zijn ze eens niet aan een persoon gebonden.

De plantjes staan daar, groeien dat het een lieve lust is en laten hun heerlijke geuren los bij de minste beroering. Dus Olijf beroert af en toe :)

Vandaag beroerde ik uit noodzaak. De tuin moest gewied en gesnoeid. Zo ook de Rozemarijn, waardoor m'n werkplunje nu doordrenkt is van een heerlijk aroma.
In gedachten zit ik even op m'n rotsje aan de helderblauwe zee in een zacht avondzonnetje.

Dàt doen m'n planten met mij.

(Foto's geven tot nader order geen geur af, dus deze keer geen beeldmateriaal)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten