maandag 18 mei 2009

(therapie)²

maandag 18 mei

10u:
Gesprek met "madam". Zoeken (alweer en waarschijnlijk ook niet de laatste keer) naar wat me beweegt. Heel wat, zo blijkt. Ontdekken dat wat ik me gisteren nog voornam (niet boos zijn op wat me overkwam).... eigenlijk net wél moet gebeuren. M'n boosheid is - volgens madam - niet alleen terecht, maar ook nodig om pijn stapsgewijs weg te werken.
Olijf zal daar dus aan moeten werken. Pure boosheid, zonder verbloemen.

20u:
Laatste kans op filmavond en tweede stukje autotherapie - zij het van het Amerikaanse soort: "He's just not that into you"
Noteer:
Als een man je niet belt: he's just not that into you.
Als een man je wil zien, zal hij alles doen wat nodig is om jou te zien. Zoniet: he's just not that into you.
Voeg daaraan toe (nota van Olijf): Als een man herhaaldelijk tegen je liegt alsof het gedrukt staat: he's definetely not that into you. (ik weet het: tweemaal dubbele punt in één zin is eróver)

Ik citeer één van de personnages (even kijken of ik het me correct kan herinneren...Oh ja...)
"Run!"

waarvan akte.

2 opmerkingen:

  1. Een film die je bekijkt zoals je een stationsromannetje leest, maar met heel veel waarheid in he. Eentje om je ogen te openen voor wat wij vrouwen onszelf wijsmaken en blindelings geloven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad... hoogstaande kwaliteit kan je't niet noemen, maar er zitten zeker waarheden in...
    "Hij belt je niet omdat hij mss onder een trein is gelopen". "Hij pest je omdat hij stiekem verliefd is op je".... 't wordt allemaal inderdààd gezegd en 't is de grootste nonsense waar wij onze hoofden mee vullen.

    Vrouwen van de wereld, kom in opstand, hahahahaha!!!

    BeantwoordenVerwijderen