zaterdag 29 mei 2010

Normaal gebouwd

Van tijd tot tijd verdwijnt wel eens iemand. Met of tegen z'n zin.
Of een onverlaat overvalt een burger/juwelierszaak/supermarkt en wordt daar al dan niet nét niet dodelijk bij gewond... en ontsnapt.

Het leidt hoe dan ook tot een opsporingsbericht.
De kijker krijgt dan een persoonsbeschrijving, in het beste geval met (robot)foto.

Eergisteren verdween weer een man. Kleur haar, kleur ogen en... normaal gebouwd.

Ik vroeg me af wat normaal gebouwd is.
Binnen welke grenzen wordt de gewichtscategorie bepaald? Hetzelfde voor de lengte?
Of telt een opvallend korter been of een ontbrekende arm bijvoorbeeld niet tot "normaal" gebouwd.... en bij uitbreiding... spreken we dan van "abnormaal" gebouwd?

Het zette me aan tot nadenken en bedacht toen dat ik betreffend verdwenen persoon waarschijnlijk tóch niet zou herkennen, mocht ik hem op straat zien rondslenteren... tenzij omwille van het feit dat deze normaal gebouwde persoon van het ietwat gedesoriënteerde type zou kunnen zijn.
Overigens... in tegenstelling tot vriendin I, herken ik zelden mensen op straat... tenzij ik ze (goed) ken.
Olijf zal naar alle waarschijnlijkheid nooit degene zijn die het politienummer ter hand moet nemen om een verdwenen individu als gevonden te melden.

Het zij zo.
Ik worstel teveel met normaal gebouwd, bijna op een existentialistisch niveau :):):)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten