donderdag 13 mei 2010

Het komt

Stillekesaan komt alles.
Of het verdwijnt.

Soms omdat het moet. Soms ook zonder dat je't wilt (maar nog steeds omdat je weet dat het moet).

Je begint te vergeten hoe mooi het was. Zelfs waaróm het mooi zou geweest zijn.
Het vervaagt.
En dat is nodig, denk ik.

Tegelijk doet het heden z'n uiterste best om je te helpen zien waarom het NU z'n charme heeft verloren.
Of hij het goed heeft of slecht... soms kan het me niet veel meer schelen.
"Ie doet maar", denk ik.... en dan ben ik een beetje trots op mezelf.
Trots omdat ik het verleden (niet zonder moeite maar noodgedwongen) losweek. Als een oude vergeelde postzegel die z'n enveloppe lost... nutteloos en ultiem.... waardeloos.
Hier en daar nog een beetje triest. Omdat een mens - mens zijnde - zich blijft afvragen hoe je de goeie dingen leert herkennen van bij het begin, zonder afschrikwekkende ontdekkingen achteraf.

Vandaag zie ik terug mooie eenvoud rondom me. Geen intriges, geen bangmakerij, geen vernietigende achterklap en "kijk eens hoeveel beter ik ben".
Gewoon gewoon en dat past het best bij me.

Olijf weet verdomde goed dat ze beter verdiende dan wat ze maar kreeg.
En alle vuillakkerij...het is goed dat die ver weg blijft.
De waarheid kwam aan het licht. Soms mondjesmaat, soms right in my face.
Vaak negeerde ik ze en even vaak wenste ik ze weg.

Dinsdag 13 mei 2008. Olijf vocht nog voor wat haar al een poos ontglipte. Mijn verjaardagskado aan hem en in zichzelf lachte hij me uit.
Donderdag 13 mei 2010. Olijf is weer thuis en weet nu dat iets, iemand haar behoedde voor levenslange mediocriteit.

Oude vrienden en nieuwe helpen me iedere dag een stapje verder.
De oude zijn blij met m'n teruggevonden lach. De nieuwe weten niet beter.

Het is goed zoals het is.

that was then...

...this is now.

nog een beetje werk aan de winkel, maar het groeit :)

3 opmerkingen:

  1. hier zou je als een hottie omschreven worden ... in de vlaanders als een schoon madame

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel wel wel.... zo'n complimentje krijgt een mens niet iedere dag en een welgemeende danku is dan ook op z'n plaats.
    Maar "hottie"? Moeje dan mss dat ander blogje van me niet herlezen (Oordeel zelf)?
    Seems to me....enzovoort enzoverder :)

    Nog steeds in je element in the States?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja ... moet toegeven k"zou hier kunnen aarden in Texas . In de beginne ergerde ik mij ... maar na een tijdje kijk je door die amerikaanse clichés , of je ziet ze niet meer ... en dan blijken Texanen een zeer hartelijk volk te zijn, vriendelijk en altijd klaar om je een dienst te bewijzen , ze beschikken ook over een veel grotere veerkracht dan wij belgen om tegenslagen te verwerken en dan hun samenhorigheid .... daar kunnen we nog iets van leren..

    ik blijf er bij ... in je blog soms een grijze muis ... in die eerste foto, heel wat anders

    BeantwoordenVerwijderen