maandag 31 mei 2010

No wabi sabi :)

De haag moest eraan geloven.
Hij stak m'n ogen uit, bijna letterlijk, met z'n lange takken en het scheve snoeiwerk van vorig jaar.
tja, toen zat de moed er nog niet echt in...

Maar nu dus wel.
Potverdorie, zat de moed erin!

Na het ziekenhuisbezoek van vanochtend had ik eraan gedacht om papa's elektrisch snoeiding mee te tsjoepen zoals dat heet en dat mocht geweten zijn.
Even nix geen wabi sabi ditmaal.... Meteen maar tot op het blote hout gesnoeid. Tussendoor nog even de verlengdraad meegesnoeid, hersteld en weer verder gedaan :)

Een vrouw alleen moet die dingen kunnen. Zo is dat.
De schouders en de armen zullen het zich nog even herinneren, lijkt me... het typen valt me zwaar.
Maar de voor en na mag erop.
Fototechnisch noppes waard, maar swat.

Hier is voor en na.


De namiddag was overigens ook gewijd aan het "bekijken" van mogelijkheden voor een tuindeurtje.
In m'n garage zit een onooglijk lelijk gat in de muur waar ooit het deurtje van het buitentoilet heeft gezeten.
De afgevoerde deur van onlangs zou dat gat moeten vullen hebben, maar het leek me teveel knutselwerk... dus de deur ging.

Het gat, heb ik me onlangs in m'n hoofd gestoken, moet gevuld worden.
Dus gingen papa en Olijf naar de doe-het-zelf-zaak om de mogelijkheden te bekijken.
Mogelijkheden werden gevonden (knutselwerk zal het nog steeds worden) én meteen liep Olijf nog even door de lazuur- en houtolierekken.
Tuindeur kan laagje gebruiken, besliste ik et voilà, potje lazuur werd gekocht.
Meteen ook de houtoliekleurtjes voor de parketvloer bestudeerd.... dat wordt iets voor de winter. Merkte dat er weer massa's meer kleuren zijn "ontwikkeld" zodat de Die Hard zelfmenger in Olijf zich niet meer hoeft bezig te houden met eigen gemaakte verdunningen.... die ze zich jaren later uiterààààààrd niet meer herinnert :)

Geen boeiend verhaal, ik weet het.
M'n punt is (je moet altijd een punt hebben)... de goesting kruipt er weer in.
Die was ik lang, véééééééél te lang, kwijt.
Hervonden, neh :)

Om u te bewijzen dat ik niet lieg: zeeeeeeeer interessante foto van houtlazuur. Kleur: slate :)




2 opmerkingen:

  1. Ik ken nog een goed adresje om wabi sabi te komen doen.
    Wasabinootjes en ne cola achteraf :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik de "tic" mag meebrengen, verneem ik heeeeeel graag op welk adres ik moet zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen