dinsdag 25 mei 2010

Goed

Het gaat goed met m'n vrienden en vriendinnen.

De ene (of zelfs enkelen) ontmoet(en) een nieuwe geliefde en geniet(en) daar intens van. Olijf geniet mee.... by proxy noemen ze dat.
De andere begint vandaag met een nieuwe job én besliste meteen om een ongebruikte auto van de hand te doen. Dat vind ik moedig beyond belief.
Nóg iemand anders doet het goed met tussenpozen maar het feit alléén dat ze zich ondanks alles méér dan staande houdt, vult met met bewondering.

En dan zijn er de mensen die het gewoon goed doen omdat "het goed doen" hun normale gang van zaken is.
Ook dat - ik ben daar heilig van overtuigd - is een applausje waard, zelfs al zijn ze zich er niet van bewust dat content en gelukkig zijn een pareltje is dat je moet koesteren. Stil (en van harte) hoop ik voor hen (en alle anderen overigens ) dat ze nooit hoeven te ondervinden wat ongelukkig zijn is.

Sommigen hebben hier en daar nog een duwtje nodig om de goede dagen naar waarde te schatten, maar ieder teken van verbetering, hoe klein ook, maakt me blij.

Ik merk dat de meesten goed bezig zijn.
Ik ook trouwens.

De boodschap is "volhouden", zelfs al is volhouden in goede tijden helemaal niet moeilijk.

Ik word sentimenteel...
daarom...
BLIJ BLIJ BLIJ dat anderen BLIJ zijn.

:)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten