donderdag 29 april 2010

Signs

Tekenen van....

Lente.
  • Japanse Kerselaars in volle bloei. Iedereen wordt er spontaan lyrisch van. Vraag me soms af waarom?
    Weelderige bloei? Eén van de eerste bomen in bloei en ondanks hun soms stevig uiterlijk o zo broze bloemetjes? Korte bloeitijd (alles gaat snel, geniet vlug)?
  • Magnolia's die meestal (maar niet altijd zoals deze Aprilmaand alweer bewezen werd) bloeien in de periode dat het veel regent, waardoor de bloemen al te vaak roemloos op het omringende gazonnetje liggen te verpieteren.
  • Geur van afgereden gras.
  • Geluid van grasmachines en heggescharen.
  • Wegenwerken. Overal waar je rijdt, ligt wel één of andere baan opengebroken, al dan niet met provisoire (en tergend lang roodblijvende) verkeerslichten.
  • Huizen met inderhaast opgebouwde stellingen. Werkmannen die om klokslag 7 uur beginnen te rommelen met metalen buizen en zware machinerie.... bepaald geen lachertje als je slaapkamer aan de straatkant ligt en je raam voor de frisse lucht open staat :)
  • Kouwen... helaas.... kouwen. Beschermde soort, verneem ik. Dat gaat totaaaaaaal aan mij voorbij. Een PEST zijn die vogels geworden! En ze zijn bepààld niet van het stille of zelfs melodieuze soort. En ik die vroeger vond dat het kroekroe van tortelduiven al enerverend was. Geef mij maar merels :)
  • Oranje verkeerskegels rond pas geverfde straatsignalering (of hoe noem je die witte strepen op de grond?)
  • De geur van nat straatstof na een regenbui..... vandaag.... lekker :)
Olijf neemt zich voor om van alles (behalve nat straatstof?) een foto te nemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten