vrijdag 23 april 2010

Er is nog hoop

Afgelopen nacht was aan de onrustige kant.
Olijf krijgt weer spurten van goeie momenten en minder goeie.
Dat er goeie tussen zitten, verdient de nadruk.

Ma goed, niet in één stuk doorgeslapen dus. Dat komt nog wel, die normale nachten.

Vermeldenswaardig: 2 dromen, TWEE, die ik me herinnerde, of stùkken ervan.
Je weet wel, je herinnert je (bij mijn weten) énkel de dromen tijdens dewelke je wakker wordt. Al de rest is min of meer verloren voor de wetenschap.

Droom 1.
(of het stuk dat ik me ervan herinner)
Ik loop dolblij rond omdat het ziekenhuis voor mij een duim heeft gevonden. Een DUIM, ja.
Doorheen de hele droom (de volle 3 seconden die hij in theorie duurt, dus) ligt die duim vóór me op tafel en ben ik enerzijds blij dat er een duim is voor me maar anderzijds teleurgesteld dat het een grote, dikke, mannelijke duim is. "Mijn duim was fijner", zeg ik.
"Maar neen, kijk es" zegt iemand naast me (geen idee wie die iemand is, ik kijk hem/haar niet aan, maar ik weet dat ik de persoon ken en vertrouw) "hou de duim eens naast je hand, je zal zien dat het meevalt". En inderdaad... ik hou de duim naast m'n duimloze hand en hij blijkt wonderwel te passen." Het zal een goeie operatie worden," denk ik.
Alsof dit nog niet bizar genoeg is (Olijf heeft zeer zelden symbolische dromen), daagt m'n jongste zus op, en toont zichtbaar voldaan haar linkerhand. Ze is blij want ook hààr operatie is zéér geslaagd. Tot m'n ontzetting zie ik dat aan haar fijne arm een afzichtelijk groot hand is genaaid, vol littekens. Ik wist helemaal niet dat ze een hand kwijt was!!! En dat lelijk ding!!!
Ik probeer blij te lijken voor haar want ik wil haar enthousiasme niet dempen. Denk bij mezelf 'Kijk, dat is nou m'n zus. Altijd blij met wat ze krijgt en ik zit hier te zeuren om een duim..."
Einde droom 1.

Schijnbaar naadloos daaraan "genaaid": droom 2 (u gaat me uitlachen)
Ik ben ergens op een salsagebeuren. M'n beide dansleraars zijn aanwezig and the music is HOT! We praten wat en op een gegeven ogenblik wil  X. (m'n cubaanse leraar) graag met me dansen. Ik blij. "Mógen dansen met de leraar, wat een eer!". The music is still verrrry HOT :)
Ik voel me op en top vrouw en heb geen scrupules om dat te tonen (in tegenstelling tot m'n realiteit tussen haakjes). Voel me zó in m'n element dat het dansen omslaat in schaamteloos flirten met de leraar... die daar bijzonder positief op reageert (ik bespaar u de details).
Pittig x-tra gegeven... beide van m'n leraars zijn van de homofiele variant...
Hoe dan ook: in m'n droom voel ik me goed, bie-zón-der goed.
Einde droom 2.

Ik kan me een aantal verklaringen voor beide dromen voorstellen, maar ik ga me daar niet aan wagen. Of liever, ik hou m'n verklaringen voor mezelf.

Volstaat te weten dat ik spijt had dat droom 2 eindigde om kwart voor drie 's nachts... :)
Het is u toegestaan eens hartelijk te lachen met Olijf. Deze keer màg u :) :) :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten