donderdag 8 april 2010

De dokters: eentje voor Nadia :)

Ze kijkt er religieus naar, naar haar dokters op donderdag avond.
Er was een tijd dat ik het programmaatje ook voor geen geld van de wereld zou missen, maar intussen mis ik het zo vaak dat ik niet meer echt kan volgen.

Maar allez, vandaag ben ik wegens paasvakantie niet in de les en kan het nog eens óp.
Grey's Anatomy.
Ik weet nog amper wie wie is en wie BIJ wie, maar het maakt niet uit.

Intussen zwans ik wat met deze en gene op msn. Echt kijken is er dus zelfs niet bij.

Tot ik m'n ogen even richting tv opricht.
En een (uiteraard acteur-)patiënt zegt: "Do the impossible. When all seems impossible and you feel terrified, instead get inspired".

Awel merci.
Hoe schoon is dat niet?
Ik wou dat even opschrijven omdat ik mezelf intussen ken. De kans is reëel dat ik regelmatig herval in "terrified" ... waardoor "inspired" plots heel veraf lijkt.
We zien wel :)

Voor de goeie maat las ik er nog een paar wijsheden van "elders" in. Van S. Stephenson

Mustering up the drive to work on your commitments on days when you don't want to is a powerful skill rarely mentioned.

You're going to be criticized for whatever you do, do what YOU think is right, anything else will be a painful struggle.

en tenslotte:

We're all navigating this labyrinth together, taking wrong turns and having to backtrack is all a part of the process.

Zodus, beste vrienden, die met grote regelmaat erg bezorgd zijn om Olijf's bochtige wegen... zo ziet het leven er uit. Met bergen en dalen, U-turns, omwegen en (soms doodlopende) wegels.
Het belangrijkste is, dat we onderweg blijven.

Sommigen zullen denken: daar gaat Olijf weer met haar universele "waarheden".
Goh ja.... ieder zijn ding zeker? Gebruik de tools die jij denkt nodig te hebben, ik doe hetzelfde :)

En hiermee rond ik mijn dag af.
Alaaf :)

1 opmerking:

  1. Schaap wil dat voor geen geld van de wereld missen :p
    Ze zat weer gekluisterd voor tv, zoals elke donderdagavond. Het enige programma dat ik volg trouwens :)

    Die rake zinnen treffen mij ook altijd. Dat en de gedrevenheid waarmee iemand z'n job doet, tot het uiterste gaat om iemands leven te redden, de intriges tussen de personages. Ik kan daarvan genieten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen