donderdag 22 april 2010

Dagje dit dagje dat

Vandaag is het Earth Day, blijkbaar.
Ik zou het niet weten, ware het niet dat Google m'n standaard zoekmachine is en het logo vandaag vervangen werd door iets groens.


Mooi zo. Met z'n allen bewust van een duurzamer levenswijze.

Je hebt veel van die dagen, al dan niet (inter)nationaal.
Ik typ even in Google "internationale dag"
Onmiddellijk krijg ik een boel suggesties.

Internationale dag van de vrouw
Internationale dag tegen racisme
Internationale dag van de slaap
Internationale dag van de man
Internationale dag van de fairtrade
Internationale dag van de ijsbeer
Internationale dag van de moedertaal
Internationale dag van de migrant
Internationale dag van de dans

Het moge duidelijk wezen. Je kan het zo gek niet bedenken of er bestaat wel een dag voor.
Bon. Ik stel dat vast, niet meer en niet minder.

Deze week besliste ik dat ik m'n verloren bezigheid Tai Chi wil hervatten.
Willen en moeten... ofzo.

Er moet weer wat evenwicht komen. Mediteren ligt me niet zo, hoewel ik het graag zou hebben.
Tai Chi is (of kan zijn) een vorm van bewegende meditatie en als er beweging aan te pas komt, is Olijf meer en beter van de partij.
Je moet doen wat je goed ligt, dus Tai Chi zal het zijn voor mij.

Terwijl ik het oude mailadres van m'n lerares opzoek, o.a. met zoekwoorden Tai Chi + woonplaats, vult Google me aan:  World Tai Chi en Qi Gong Day: 24 april 2010. Zaterdag dus.

At 10:00 am on April 24, 2010, people around the world will join in a cooperative effort to transmit their positive energy (chi) around the world through the performance and celebration of the Chinese martial art known as tai chi chuan (tai chi). Tai chi and qigong practitioners (both teachers and students) will commit themselves to perform, demonstrate, train, and study the tai chi and qigong forms and exercises for one hour beginning at 10:00 am, each according to his or her local time zone. This year marks the 12th anniversary of World Tai Chi and Qigong Day.

Allemaal fijn en wel. Zaterdag zullen een boel mensen over heel de wereld hun positieve energie de aardbol rond sturen. Ieder begint om 10u in zijn/haar tijdszone en stuurt zo per uur de energie door aan de volgende tijdszone.
"Out there" hoor ik u denken en ja, het IS allemaal wat airy fairy esotherisch.
Maar desalniettemin een fijne gedachte.
Baat het niet, het schaadt ook niet.

Waar ik me wél enigszins aan stoor, is de WTCQD-website, alwaar allerhande dvd's, boeken, cursussen, commerciële sites enzovoort worden aangeprezen. Er blijken zelfs officiële WTCQD-Tshirts te bestaan en u kan ze (vanzelfsprekend) dààr bestellen.
Merchandising, maar dan wel positief en energetisch...
Plots krijg ik weer een anti-gevoel.
Loslaten die gedachte.

Gek.
Ik had graag wat "meegestuurd" op zaterdag. Maar ik moet werken, bedacht ik.
En na de website, vond ik het allang niet meer zo erg.


Er zijn nog zekerheden overigens. Eentje waar we misschien een werelddag aan moeten wijden.
Internationale dag van de Belgische Verkiezing.
We mogen tóch ieder jaar naar de stembus... ik vind dat dat een feestje waard is :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten