vrijdag 2 april 2010

April's fool

De ene dag schrijf je nog vol goeie moed over verleden, heden en toekomst, alsof je nix kan gebeuren.
De andere dag kleven ze een visje op je rug en ben je de pineut...
Mijn aprilmaand is niet bepaald goed begonnen.
En ook vandaag zet zich verder in dezelfde teneur, ondanks m'n goede voornemen om de dag "gewoon" goed te beginnen.
Snel denken aan iets positiefs om dankbaar om te zijn, lachen naar mezelf in de spiegel, parfumtje op, haartjes goed... kan ie weer? Yep, we mogen in 't openbaar verschijnen.

Verschijnt Olijf in 't openbaar.... Ik rijd een werkneemster even snel naar haar vakbond i.v.m. een in orde te brengen document.
Ik parkeer.
Olijf kan "nogal" goed parkeren. Drie jaar parkeren in de binnenstad van Bologna doet dat met je. Je hebt dan geen keuze.
Dus ik parkeer. Simpel: vrije plaats vooraan, even achteruit rijden... boenk.... ik tik tegen de bumper van een mobilhome.
Niet fijn. Dus we rijden zachtjes weer vooruit en stappen uit om te kijken of ik schade heb veroorzaakt.
De eigenaar van de - klaarblijkelijk spiksplinternieuwe - home op wieltjes komt al afgestesseld, zéker van z'n zaak dat hij schade zal aantreffen.
Wrijven op de bumper, kijken, nog eens wrijven, nog eens kijken. Ook kijken naar een vlekje dat onmogelijk door mijn auto kon veroorzaakt zijn, daar óók nog wat op wrijven....
Kortom, meneer wou met alle macht een beschadiging vinden.
Ik MOEST en ZOU iets kapot gemaakt hebben, daar waar potverdorie absoluut niets te zien was...

och pfff.... ik vertel de rest niet eens.
Heb na het vakbondbezoek nog snel foto's genomen met m'n mobieltje (hopelijk gelukt want nog nooit gedaan).
Het zou me niet verbazen als meneer me zou weten te vinden binnen dit en een paar maanden, wanneer hij waarschijnlijk zélf eens ergens tegenaan rijdt en plots iets met mijn verzekering wil regelen.

Je kent dat wel.
De ene dag loopt alles zoals het hoort.
En wanneer het scheef begint te lopen, loopt het meteen goed scheef.
De rampenmagneet-theorie.
Ik ga proberen ze niet te geloven.

Diep ademhalen Olijf, diep ademhalen en blijven lachen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten