zaterdag 19 december 2009

Off the beaten Track

ofwel er terug op.
Olijf kijkt nog eens rond, virtueel dan.
Naar wat er zoal rondloopt op deze wereld.

Beangstigend...

Beschrijf mezelf publiekelijk, met goede en zwakke punten, do's en dont's, will's en wont's... een profiel noemen ze dat.
Eén do is heel duidelijk denk ik: "U mag me schrijven, MET foto". Noem het een filter.
Heeft een individu daar toevallig óver gelezen, dan ben ik nog zo vriendelijk om een kleine herinnering te sturen.

Sommigen omzeilen de vraag met een "ik mail je een foto door".
Not good enough.
Alsof Olijf haar mailadres aan iedere Jan Piet en Klaas doorgeeft. Zo'n antwoord krijgt dus geen tweede reactie.

Sommigen reageren hoegenaamd niet.
Ook goed. Verticaal geklasseerd.

En sommigen doen dit.
Ik citeer.

Schrijver: Crispian, 36 jaar uit Oost-Vlaanderen (sowieso al piepjong voor Olijf :))
Titel: ?
Mail:
sk00bs

Ga je wel eens naar festivals en concerten?
Waar trek je heen met vakantie?

Groetjes
C.

Nu...
Een vraagteken als titel vind ik al bijzonder summier. Maar een mens kan zoiets goed maken door een boeiende mail te schrijven.
Crispian is niet boeiend, ontdek ik al snel aan de stomme vragen die hij stelt.
Alsof ik aan een wildvreemde zulke vragen ga beantwoorden!!!

maar goed, Olijf antwoordt dus ene keer.

Crispian,
dat wil ik u best vertellen, nadat u uw foto openbaar hebt gemaakt.

groeten
s

waarna...
Wie eerst komt, eerst maalt....
eerst antwoorden, daarna foto's.

gr.
K.

K voor Kieken neem ik aan. De hooghartige lomperd.
Zoiets is geen antwoord waardig. Blokkeren daarentegen kan ik wél... hetgeen terstond gebeurde...


En dan gaat Olijf uit pure verveling wat snuisteren.
Een naam nodigt uit tot lezen: "Off the beaten track"
Man man man!!!!

Een 46-jarig individu die blijkbaar voor z'n job reist.
Liefst heel sportief en heel uitputtend.
Dames met kids (ik voel me niet aangesproken dus) mogen zich onthouden: hij heeft geen geduld voor kids.... "Eerlijk" zou je denken.
Heeft blijkbaar een zwakker gestel dan hij graag zou willen, lees ik. Hij wil sterker zijn en z'n darmen blijken van het gevoelige type... niet meteen info die ik van de eerste keer openbaar zou maken, maar goed.

En dan de rest.
Ik kopieer en plak... en laat u even mee oordelen.

Extra info:
Als je over je volgende vakantie langer dan 5 minuten iemand wilt kunnen boeien, dan ben je hier aan het juiste adres. 20 jaar ervaring in avontuurlijk reizen onder het motto: 'Zweet kan je afwassen, de herinneringen blijven'. Spannend... maar duidelijk niet geschikt voor wie kiest voor een meer traditionele invulling van het leven. Ik heb moeite met het verstikkende van de dagdagelijkse routine en dus heb ik een vast maar onregelmatig werk en veel vakantie om de routine te breken. Deze zomer trok ik rond in het grensgebied tussen Zweden en Noorwegen, in de Brenta-Dolomieten op de Via delle Bocchette en in Corsica op de GR 20.... allemaal lastige tochten, maar je voelt tenminste terug dat je leeft. En dat mis ik vooral op deze site... geen poeha, geen clichés, maar een poging tot originaliteit en puurheid. Als je je aangesproken voelt, begin dan met iets over jezelf te schrijven.

Wat meneer niet wil:
Dames met weinig respect voor hun eigen lichaam (voor wie dit niet begrijpt: overmatig drankgebruik, drugs, roken en overgewicht). Dames wiens fantasie niet verder reikt dan Vlaanderen Vakantieland of de Neckermanncatalogus. Angsthazen. Dames die vastgeroest zitten in hun gewoontepatronen. Dames met onrealistische verwachtingen, die niet in verhouding staan tot datgene wat ze zelf kunnen waarmaken. Dames met kleine kinderen. (Sorry, ik heb er te weinig geduld voor). Gesloten quizvragen.

Meneer's meest romantische ervaring:
De schittering van de ochtendzon op de besneeuwde toppen van het Oostenrijks-Italiaanse grensmassief, na een avondmaal in een berghut op 2400m, waar veel Belgische restaurants nog wat van kunnen leren, gevolgd door een champagne ontbijt (Niet op bed).

En wat hij de perfecte date vindt:
Met een vrouw die erin slaagt mij te verrassen...mijn aandacht weet te trekken en vooral die weet te behouden. Een vrouw die me niet doet denken aan het verlies van mijn vrijheid maar aan de meerwaarde van haar aanwezigheid.

De haren op m'n armen gaan recht staan wanneer ik zo'n dingen lees.
Dit is dus het soort mensen waar je je nog aan mag verwachten als je je ogen van de grond haalt...
Dàt of compleet nietszeggende omschrijvingen waarvan je spontaan gaat geeuwen...

Off The Beaten Track vindt zichzelf blijkbaar een hele partij.
Je moet hem kunnen boeien... bah ja, wie wil niet geboeid zijn?
Maar als je hém leest, is hij bijzonder moeilijk te boeien... want meneer heeft zowat alles meegemaakt in zijn leven... de dame in kwestie mag zich al reppen als ze nog wat wil meekunnen.
Z'n aandacht kan getrokken worden, maar is moeilijk te behouden... hebben we hier met een Aádééháádéétje te maken???
De meerwaarde van mevrouw moet van fenomenale proporties zijn, me dunkt, wil mister ADHD niet gaan treuren om het verlies van z'n vrijheid.

Persoonlijk hoop ik dat het heerschap tot het einde zijner tijden moederziel alleen op deze aardkloot blijft rondhoppen. Zoveel kwaliteit verenigd in één man, dat kan geen enkele vrouw aan ... :)

Olijf verloor haar hart aan een man die van het onderkruiperige onbetrouwbare tiep bleek te zijn... helaas.
In een poging tot herstel dacht ik "even kijken welke vis hier nog in de zee zwemt".
Domme reactie, ik weet dat, maar dit is wat lange winteravonden op de zetel of in bed met de TV met je doen. So shoot me.

Het resultaat, zonder verdere contacten voorlopig, is bedroevend.
Het doet je bijna denken (en daar sta ik niet ver meer vanaf)... beter alleen op deze wereld dan met het aanbod "varia" dat zich nog laat vinden...

Jakkes!

3 opmerkingen:

  1. Het beste op die site is daar samen met mij vertrokken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. :)
    bescheidenheid is een schone deugd
    ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pff, precies of je kan de persoon waarvoor je valt in een tekst omschrijven? En daar dan vooral niet van afwijken?
    Zever, gezever.
    Lang leve spontane en oncomplexe ontmoetingen. En als die persoon dan toevallig rookt of graag naar Benidorm op vakantie gaat, dan neem je dat er toch gewoon bij zeker!

    BeantwoordenVerwijderen