zaterdag 5 december 2009

Nurofen

Olijf wordt soms geplaagd door een zeurende hoofdpijn. Nix ergs. Gewoon zeurend.
Zo ook vandaag.
Wist al langer dat de voorraad Nurofen (snoepje van het uur) thuis uitgeput was, dus zocht nog snel een apotheker die open was op zaterdag. Snel, na het werk.

Ik vond 'em. Groot mijn verbazing toen ik enkele wachtenden voor me zag... op de stoep.
Apotheker had er aanvankelijk niet veel zin in, zo leek... maar bij aanblik van de rij wachtenden, besloot hij toch maar de deuren nog even te openen.
Olijf in de rij.

Iedereen braafjes om z'n last-minute medicatie en toen was het de beurt aan de dame voor me.
Bestellingkje... was het er, was het er niet? Ze had geluk, het was er.

Praatje over de dis. Volgt u effe mee.

Klant (K): "Hoe is het met je vrouwtje?"
Apotheker (A): "Goeeeeed, goeeeeed."
K: "Je meugt 'er anders de groeten doen van me."
A: "Zal ik doen."
(korte stilte)
A: "Uwe vent is ier nie lang geleden nog geweest anders"
K: "Ah ja, vorige week zeker?"
A: "Of de week ervoor..."
(korte stilte)
K: "Wa is m'n schuld?"


...

No comment :)


(nvdr: Olijf had ook geluk. Er was nog Nurofen)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten