vrijdag 25 december 2009

leeft u even mee?

voor ik enkele mails wis...
de levensperikelen van de alleenstaande vrouw :)

oftewel... ze maken geen mannen meer zoals vroeger.

Zo'n week geleden ontvangt Olijf een bericht.
ERG veelzeggend, ERG origineel.

titel: DAG
mail:
stuur me eens een berichtje aub (gsm-nr toegevoegd). Groetjes (naam)

Bijkomende info: de persoon in kwestie zag er ook érg sullig uit (met matige excuses aan wie dit een elitaire opmerking vindt).

Maar goed... Olijf vindt berichtjes als deze ronduit nietszeggend... of juist veelzeggend. Wie niet verder geraakt dan twee standaardregeltjes, OF, zoals hier, vanuit het niets zomaar z'n gsm-nummer geeft met de vraag een berichtje te sturen aan een volslagen onbekende.... ik geef toe: dat is geen spek voor mijn bek.
Nah, ik heb het gezegd.

OK, goed, bon, enfin, swat.... ik reageer niet.
Eerlijk? Ik vind het gewoon niet de moeite waard en wil daar verder ook geen tijd en energie in steken.
Voor wie daar moeite mee heeft: vergelijk het met een toevallige passant in één of ander etablissement. Je wisselt door toeval enkele woorden uit, merkt dat de persoon je niet ligt, het gesprek uiterst vervelend is of iets anders in die trant.
Met zo'n individu ga je toch óók niet moedwillig telefoonnummers uitwisselen, adressen doorgeven of nieuwe gesprekken aanknopen?
Sterker nog: als het nodig is, ga je zo'n persoon mijden. Desnoods ga je een tijdje niet meer naar het etablissement waar je hem/haar ontmoette...

Het dient gezegd. De meeste mensen op de site die ik "frequenteer", kennen het klappen van de zweep. Zelf zullen ze óók wel een eigen - zoniet dezelfde - strategie hebben als Olijf.
Not interested? No reaction.
De meesten dus, maken er niet veel van als ze geen antwoord krijgen.
Dat is de nieuwe manier van kennismaken.... helaas misschien, maar we moeten mee met onze tijd.

Zo niet met meneer DAG.
Exact één DAG later ontvangt Olijf opnieuw een bericht.

titel: DAG
mail:
WAAROM WIL JE NIET reageren aub?

....

Ligt het aan mij of klinkt dit ronduit wanhopig en aanklamperig?
Ben ik gek als ik zeg dat dergelijke mails een mens allesbehalve aantrekkelijk maken?
Leef ik in een andere wereld als ik verwacht dat wie m'n aandacht wil trekken, op z'n minst een beetje moeite mag doen in de vorm van een ietwat uitgebreidere mail?

Neen, ze maken de mannen niet meer zoals vroeger...
In sommige gevallen kan je dat ronduit positief noemen.
Het stille zwijgzame, weinig communicatieve type hoeft nu óók weer niet.
Maar dat" ze" hun jagersinstinct beperken tot het onnozel-gaweg doorgeven van hun telefoonnummer en een "bel me"-bericht.... dàt vind ik dan weer té "nieuwe man".

Olijf durft te jagen... als ze enige interesse heeft bespeurd en denkt verder te bouwen aan iets waarvan de heer al een klein fundament heeft gelegd.

Twee zinnen en een telefoonnummer vormen geen fundament.
Dus Olijf reageert NIET :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten