zondag 14 februari 2010

Pizza deel twee: een les

Valentijnseten: een waar carnavalesk gebeuren voor Olijf.

Deel twee van het deeg van twee dagen geleden lag te wachten op nog een rondje pizza.
No problemo, denkt Olijf, we doen dat succesverhaal nog eens over.

In de naam van "Waste not want not", flink de overgebleven ingrediënten kwistig over het pizzadeeg gestrooid en al watertandend een twintigtal minuutjes gewacht tot de oven zijn ding deed.

:)

Soggy pizza was het resultaat. Waarom? Geen idee. Het deeg was wél gloeiend heet maar niet gebakken.
Omdat nat deeg mijns inziens stevig op de maag blijft liggen, behielp ik me met het opeten van de toppings.
Lees met andere woorden: Olijf at op 14 februari groentjes met mozzarella-kaas :)

Als ik bedenk wat ik op oudejaar als laatste maaltijd at (ik zou nog eens moeten herlezen) dan heb ik het er vandaag geeneens zo slecht vanaf gebracht.
Yippie jeej :)

3 opmerkingen:

  1. reactie op mezelf (how lonely can you get?): oudejaar eindigde met een boterham hesp+mosterd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Awel, ik ben blij dat ik dit niet alleen voor heb. Ik maakte onlangs een simpele mozarella met tomaat op een broodje onder de grill en ik kreeg iets gelijkaardigs als jouw soggy pizza. Dat was gewoon niet te vreten! Maar het was wel gieren met het resultaat. Vooral met blijdschap omdat ik op dat moment alleen aan tafel zat :p

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alleen.... ik sta voor een raadsel. Waarom de ene keer wél en de andere keer niet? met exact dezelfde ingrediënten én dezelfde oven...
    Ne mens heeft nog veel te leren :)

    BeantwoordenVerwijderen