vrijdag 12 februari 2010

Intelligentie in de aanbieding

Kanaal 2
Pardon, 2Be, vroege vrijdagavond.

Het staat op, per ongeluk.
Terwijl Olijf religieus farmvilt, staat er wat op de achtergrond te ratelen.

Ik let daar niet op maar geluid moet er zijn. Niet erg spiritueel van me, but there you go...

Op zeker ogenblik kijk ik toch even op, zomaar, onwillekeurig.
Blijkt dat 2Be ons instrueert in het gebruik (en eventueel makelij?) van 's werelds meest dodelijke wapens.
Heel "wetenschappelijk" (het moet er althans zo uitzien) onder laboratoriumomstandigheden worden allerlei stekende, vliegende en desnoods ontploffende gebruiksvoorwerpen op schedels, namaakrompen en andere varia losgelaten.
De bedoeling uiteraard is om te zien of de diverse projectielen/bajonetten schade toebrengen en zo ja... hoevéél schade precies.

"As you can see, this punctured the ribcase and it might very well have hit the heart, in which case it would have been a deadly blow"

Nou moe?????

Maar het stopt niet daar. Oh nee!!!!
Bij de diverse wapens hoort de herkomst... oftewel de gebruikelijke gebruikers ervan.
Taliban en IRA hoor ik steeds terugkeren.
Alsof er geen andere terreurorganisaties bestaan?

Nee nee, Taliban en IRA zijn klaarblijkelijk in een nek-aan-nek-race verwikkeld.
Welke sympathiekelingen uiteindelijk de dodelijksten zijn... sla/steek/schiet me dood... ik heb niet gewacht om het te ontdekken.

"Deadliest Warriors", dames en heren.
Op 2Be.
U hebt het van mij gehoord.
We zijn alweer een beetje wijzer.
Wat ben ik blij.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten