dinsdag 23 februari 2010

Continent zijn kan óók

Olijf had een vlaag van grootheidswaanzin vandaag.

Gisteren - weliswaar erg laat op de tweede dag van mijn weekend - besliste ik maar eens om het bezoek van de warmwaterman aan te pakken als begin van de groote zolderopruiming.
Mijn zolder zit vól, dat mag u gerust van me aannemen. Net als de rest van m'n huis overigens, ik ben me daar terdege van bewust. En dat niet iedereen van m'n rommelmarktgeest houdt, weet ik óók.
Maar goed, er mocht wel eens wat veranderen, vond ik. Zowel in m'n hoofd als in m'n leven.

Eerder schoorvoetend sleepte ik mezelf naar boven om de zolderkledij onder handen te nemen.
Op zolder liggen koffers en koffers vol "seizoenskledij" zoals ik dat eufemistisch benoemde.
Er is nog weinig seizoen aan... de meeste dingen haal ik zelfs niet meer uit de koffers, ik wist nog amper wat er in zat...

Met rollen vuilzakken in de hand ging ik de koffers te lijf.
Meedogenloos, al zeg ik het zelf.
Kleren waar ik me jarenlang niet van wou ontdoen, gingen zonder pardon de zak in.
Jaren '70, jaren '80 én jaren '90 pleurde ik met groeiend plezier weg.
WEG!... voor een onverbeterlijke hamsteraar als Olijf is dat bijna heiligschennis.
En toch... het deed verdomde deugd.

Meteen zeulde ik de zakken ook naar beneden en zette ze alvast klaar aan de deur zodat ik ze vanochtend in de auto zou steken.
"Doe dat nu!" zei D online. "Ik ken je. Als je ze nù niet in de wagen zet, ga je ze weer bijhouden..."

Oh yea of little faith....

Het regende pijpestelen gisteravond, dus Olijf had géén zin om zakkenzeulend zeikend nat te worden.
Maar vanochtend ging alles netjes de auto in.
3 volle vuilzakken en twee grote dozen vol.

Dat meldde ik vandaag ook aan D zodra ik daar de kans toe had.
"Raad eens?" vroeg ik hem.
"Toe, raad eens?"
Dat Olijf haar spullen netjes in de Kringwinkel had afgegeven, vond D grandioos.
Een ware trendbreuk vond hij het... en D mag dat zeggen want hij ként Olijf :)

Na de trendbreuk begonnen we als vanouds te freewheelen.
De schollentectoniek was er niets tegen, vond D.... waarna Olijf zichzelf prompt tot continent promoveerde.

En éérlijk? Zoveel beslist opruimgeweld gaf me wel een groots gevoel. Continentaal bijna :)
Resultaat: vandaag staat op msn naast "Olijf" de melding "is een continent".

En ik ben daar niet beschaamd om :)
Noem vanaf heden de San Andreasbreuk gerùst maar de San Drasbreuk. Ik brak met iets vandaag, weet nog niet precies wat, maar IETS werd afgestoten.
Dit smaakt naar méér!

2 opmerkingen:

  1. Schaap is weer bijgelezen hier en kan terug volgen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lief schaapje, daar kan Olijf alleen maar blij om zijn!
    En nu ga je wéér achter staan eh, met die nieuwe reis van je!!!!

    x

    BeantwoordenVerwijderen