zaterdag 22 augustus 2009

Nitola & A'betto

'k Heb familie in Italië. Niet zo'n grote.
Sinds gisteravond een beetje groter dan voorheen.
Er is er eentje geboren.

Zoontje van één van de nichtjes.
Alberto heet hij, is enkele weekjes te vroeg gekomen maar nichtje zal er niet om treuren, met de hitte van dit jaar...
Alberto heet Alberto omdat zijn ouder broertje dat zo beslist heeft.
Ouders konden maar geen naam beslissen en lieten het over aan de zoon.
...
De zoon is 4... :)

De zoon heet Nicola, maar op zijn pril jonge leeftijd kampt hij (nog) met een "licht" doch sympathiek spraakprobleem.
Zichzelf noemt hij Nitola. De c (spreek uit K) kan hij nog niet aan.
Nitola mist de fonetische K zoals mijn laptop soms hapert op de G, weet-u-nog-wel?

Vermoed ten andere dat Nitola ook zal struikelen over de combinatie "lb" en "rt".
Alberto is nog erg moeilijk.
Ik voorspel een A'betto

Zolang ieder maar weet wanneer hij en zij geroepen wordt, denk ik maar :)

Ze verstaan me niet in het NL, maar nichtje, huisband én Nitola krijgen m'n dikke felicitaties.
De clan is weer wat groter (terwijl ander nichtje nu al volop aan't broeden is op haar januari-kindje....!!!!)

(voor één keer maak ik een uitzondering op de anonimiteit... Nitola woont zó ver weg dat toevallige gelijkenis met bestaande personen of gebeurtenissen vrijwel uitgesloten is. Dit, L&G, is Nitola, de bedenker van A'betto :) )

Geen opmerkingen:

Een reactie posten