vrijdag 14 augustus 2009

dingen die niet mogen

  • bloggen tijdens werkuren
  • foto's nemen van uit de wagen.... terwijl je zelf achter het stuur zit

Olijf deed/doet vandaag beide, zij het kort :)

Vanochtend tijdens de rit naar het werk zag ik in de achteruitkijkspiegel een vreemdsoortig voertuig op de baan.
Er stond wat óp.
Een paal.

Gek, denk je... wat doet een paal op het dak van een personenwagen?

(Interludium)
Hersenen.... zijn óók iets geks, in de zin van fenomenaal.
Met alle info die je in de loop van je dag en/of leven te verwerken krijgt, slagen ze er toch steeds maar in om de gepaste info op het gepaste ogenblik boven te halen.
Ik vind dat fenomenaal omdat je niet echt een bewust klassement maakt van de binnenkomende gegevens. Denk dat m'n hersenen een beetje zijn als een (mijn?) bureau... een stapel papieren en papiertjes, kriskras door elkaar gegooid. Vantussen díe hoop kribbels moet je op het juiste moment dat éne correcte post-itje vinden waarop de nota staat die je nodig had.

(Terug naar de studio...)
Maar goed... mijn fenomenaal brein registreerde de binnengekomen beelden van de bizarre auto en haalde een herinnering aan één of andere reportage/nieuwsitem boven.
De Google Earth Street View car.
Bon, eerlijk is eerlijk, ik herinnerde me alleen "Google Earth Car".
U weet intussen dat ik een fervent Googelaarster ben en vond de rest van de naam ... juist ja :)...

De mannen (in dit geval geslachtloos bedoeld) van Google Earth vonden het een goed idee om naast de luchtfoto's (soms érg gedetailleerd hoor!) hun gebruikers ook straatzichten te schenken. Hun auto's rijden dus her en der rond met een camera op het dak die foto's in 360° maakt.
Volgens een Google-blog van 29 mei '07 bestond de StreetView feature enkel voor "Denver, Las Vegas, Miami, New York City, and the San Francisco Bay Area".
Maar dat was 2007....
Op twee jaar tijd kan er veel veranderen :)

IK vind dat hij er erg op lijkt, de auto op m'n foto.

(slechte belichting te wijten aan m'n precaire positie in de eigen wagen)

voor een demo van StreetView, begeef u naar
http://googlesystem.blogspot.com/2007/05/earth-is-closer-street-views-in-google.html


15u (post-publicatis ;))
neeeeeeeeeee, zoek het maar niet op, bovenstaand woord bestaat (waarschijnlijk) niet. Liet me per ongeluk even gaan...

zonet ontving ik van een "verlegen" ziel via andere weg dan een rechtstreekse reactie op deze blog een link naar andermans blog die óók een close encounter had met bovenstaande wagen. (herlees deze zin gerust nóg eens als hij wat te lang is...)
En waddayaknow? Vermoedelijk niet alleen dezelfde auto, maar nog eens eentje met Italiaanse nummerplaat....
Je zal het altijd zien: als er jobs te versieren zijn waarbij je wat kan verdienen met zo weinig mogelijk inspanning... dan kan je er donder op zeggen dat er een Italootje mee gemoeid is.
In de kantlijn: categoriseer dit gerust onder "gezonde dosis zelfspot" :)

de link naar de Google-car: http://meetje.blogspot.com/2009/05/google-maps-car.html
Wat denkt u? Is het of is het niet dezelfde?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten