vrijdag 7 augustus 2009

Fijn bezoek

vandaag eindelijk eens een wat actiever dag gehad.
Haagje scheren bij ouders... geen dag te vroeg, zo bleek, omdat ik enkele uren later vernam dat ze vervroegd terugkeren uit Italië. Maandag zien ze bij terugkeer dus een vers bijgeknipte haag... hoop dat het hen blij maakt.

Van daaruit boodschapjes en daarna hup de tuin in. Lang uitgesteld wieden aangevat.
Wat een puinhoop was m'n tuin!
Wat een puinhoop is m'n tuin nog steeds! Ondanks uren wieden, ben ik nog maar halfweg en het is sowieso een wildernis, zelfs wanneer ik het wieden bijhoud....
'k hoop morgen wat vroeger op te staan om de onderhoudswerken verder te zetten...

Vanavond leuke verrassing gehad.
Mistsluier vroeg of ik wat om handen had vanavond. Neen dus... behalve wieden (maar wie doet dat nu graag non-stop... hoewel er wat te zeggen valt voor de therapeutische waarde van wieden).
Een korte brainstorm later beslissen we dat ze naar mij thuis komt voor een laat tuinterrasje.
Zo gezegd zo gedaan. Een Duveltje voor beide dames, een schaaltje verse tuintomaatjes, wat kaas erbij en we zijn weer content.
Olijf praat teveel en te lang, heb heel wat te vertellen en Mistsluier is een aandachtig luisterend oor. Toch... Olijf praatte teveel en te lang (make mental note: volgende keer mondje krik krak dicht en es wat meer luisteren...)

Was blij Mistsluier nog eens gezien te hebben. Het was veel te lang geleden.
Was blij dat Mistsluier haar afkeer van auto's opzij had gezet om naar mij toe te komen :)

't leven kan toch simpel mooi zijn soms :)

(m'n tomaatjes zag u al)
Santé, Mistsluiertje! Blij dat er nog een wuf van Duvelkes houdt :)

2 opmerkingen:

  1. Wel, ik verschoot van mijn eigen, 't is waarschijnlijk omdat ik Temse ken van vroeger wat de stap iets eenvoudiger maakte. Merksem is een grotere drempel:)

    Ik heb zeker genoten van je getetter en ben nog altijd onder de indruk van je "loft" en wilde tuin. Ik zou er direct voor tekenen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Holadijeeeee.... iemand die mijn stulpje leuk vindt, zelfs mét de eclectische verzameling wabi sabi junk :)

    geloof het of nie, het is nu middag en m'n voortuintje is onherkenbaar proper geworden!

    je weet me nu wonen eh. Binnenkort (of binnen langer, wanneer het past) nog meer van da - misschien wel in de winter knus met opgetrokken benen in de zetels wegzakken :)

    BeantwoordenVerwijderen