donderdag 20 augustus 2009

Astene... nog nooit van gehoord :)

Daar moest ik zijn vanavond (gisteravond... het is al na middernacht).
Astene bij Deinze. (Weet zelfs niet hoe je het uitspreekt.... Asteeeeeene of Ástene met doffe e's?)

Er werd me een dineetje aangeboden bij het water door X.
Attent vond ik dat, bij het water. Dat komt van iemand met oog voor detail.

"Ken je deze brasserie?" vroeg ik.
"Helemaal niet, nog nooit geweest".... :)
X. had gewoon gezocht naar een plekje halfweg tussen Temse en Westkust, en het moest aan het water liggen.
Opdracht méér dan geslaagd, wat mij betreft!

Het werd een leuk en lang gesprek over ditjes en datjes, werk en hobbies, levenservaringen en bedenkingen. Leerrijk ook bij momenten... Enkele uurtjes niet echt denken aan wat me door het hoofd maalt.
Dat laatste realiseer je je pas wanneer je terug op weg naar huis bent. "Heeeej, even (hoe kort ook) de gedachten verzet.... juuuuuiiiiiijjjj"

Dat zijn fijne mensen, die erin slagen om je tijd en plaats even te laten vergeten en dus alleen al daarom, X., afschuwelijk hard bedankt! Én voor de moeite bij het zoeken van een leuke locatie én voor de aandachtige blik bij het aanhoren van mijn oeverloos gepraat... sjappoo mesjeu :)

Olijf heeft alwéééééééééééééér teveel getetterd, dat wel. Moet daar ab-so-luut iets aan doen! (die mental notes zijn niet echt efficiënt)

(Onderweg, bijna daar, wijdse Asteense zichten links en rechts, niet in beeld)

(van aan het tafeltje, slechte belichting helaas)

Minpuntje (maar onvermijdelijk wegens naburige waterpartijen): Olijf is waarschijnlijk weer opgevreten door de muggen. Morgenochtend ontdek ik precies hoeveel beestjes zich tegoed hebben gedaan aan mijn levenssappen. Olé.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten