vrijdag 12 november 2010

Na twee jaar

TWEE jaar
Vandààg!
Blog ik.

't gebeurde niet alle dagen.
't was niet altijd even vrolijk (om maar eens een stevige understatement te gebruiken)
maar ik ben er nog steeds!

Pluim op m'n hoed, NEH :)

Dankzij een verhelderend gesprek met B vandaag, begon ik meteen met een nieuwe zoektocht.
Wat die zoektocht inhoudt, zeg ik nu nog even lekker niet :)

Bizar genoeg leidde dit tot een "ontdekking" die er geen IS...
Op m'n allereigenste blog "vond" ik een tabblad Statistieken.
De kans dat dat tabblad daar al eeuwen staat, is groot.
En als het geen eeuwen waren, dan zijn het tenminste al twee jaren....

Precies op de verjaardag van deze blog valt m'n oog erop.
"Tiens, wat zouden ze me zoal kunnen tonen?" vraag ik me af, meteen lichtjes beschaamd om m'n chronische onopmerkzaamheid.
Ze tonen me vanalles. Als ik er maar om vraag (zonder vraag, geen antwoord, niet?).

Dus vraag ik.
En ik stop even bij "publiek".
Leuk om te ontdekken dat ik deze maand gevonden werd vanuit
  • België (bon ja, dat mag geen verrassing zijn)
  • Nederland (nog steeds gelijktalig dus dat is aanvaardbaar)
  • Verenigde Staten
  • Portugal
  • Frankrijk
  • Peru
  • Argentinië
  • Duitsland
  • Singapore
  • Polen


Noteer, lieve lezer, dat Olijf bewust schreef "gevonden".
Hoewel het ego best wel een sprongetje in de lucht maakt bij het aanschouwen van zoveel interessants... ga ik niet stante pede pretenderen dat een Argentijn(se) meteen weet waarover m'n schrijfsels gaan. Meer nog, ik acht de kans zeer klein dat de Nederlandse taal in al deze landen vloeiend wordt gesproken (laat staan gelezen).
Een enkele Belgische of Nederlandse uitwijkeling dààr gelaten...
Neen, VINDEN doen ze je met wat zoektermen eh. Ook dàt vind je in de statistieken terug.
Omdat deze kennis ook voor mij nog maar een half uurke oud is, valt er nog één en ander te bestuderen.
Ontdekte wél dat termen als klein konijntje en  Toon Hermans bievoorbeeld al enkele lezers deze kant op stuurden. Olijven - het mag u niet verbazen - was een andere zoekterm.
Omdat Olijf zich ook vaak schuldig maakt aan het gebruik van buitenlandse termen - misschien tot ergenis van sommige lezers die vinden dat ik me moet bedienen van m'n eigen taal en daarmee basta :) - kàn ik me inbeelden dat een Engelstalig surfer al eens per ongeluk tot hier geraakt.

Allez, kijk...
Hoewel het nú pas ontdekken van die stats op zich bijna schandelijk is te noemen, vind ik het zéér toepasselijk dat ik vandaag en pas vandaag met deze gegevens het begin van het derde jaar mag inluiden.

Damme ze nog lang meugen meugen!
(Zou het niet leuk zijn als deze zin ooit als zoekterm werd gebruikt om tot hier te verzeilen? Ik hou u op de hoogte!)

Intussen: ik hou van m'n blog en ik hoop dat u dat ook doet.
Cheers :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten