zaterdag 20 november 2010

Assertiviteit... Wat lees je?

Middagpauze. Olijf leest een boek.
Dat gebeurt wel vaker.

Toevallig is dit een boek waarvan ik het fijn vind dat ik de titel voor mezelf kan houden.... doorgaans geen probleem.

Vijf minuten vóór het eind van m'n pauze, komt Olijf's Grote Baas langs.
Voor Grote Baas is het weekend, maar hij heeft wat nodig.
Tja... niets aan de hand, hij heeft wat nodig. None of my business.

Terwijl hij uit z'n auto stapt, zie ik hem gluren naar m'n boek. Vrij opvallend eigenlijk.
Ik vouw m'n boek dicht en leg het - titel naar beneden - op m'n schoot.
"Wat ben je aan het lezen?" vraagt hij.
De vraag overvalt me.
Nooit eerder toonde hij persoonlijke interesse voor Olijf en ik vond dat prima.

En net nu, net wanneer ik eens NIET mededeelzaam wil zijn, stelt ie een persoonlijke vraag.
Van danige shock toon ik de titelpagina en zeg ik 'em nog eens hardop ook, voor de goede maat.

Lachwekkend. Ik zorg dat het lachwekkend is zodat hij niet merkt dat ik een beetje door de grond zak :)
Maar ik heb een geheim prijsgegeven aan iemand die nix te zoeken heeft in mijn geheimpjes.
En dus denk ik
- ik vond u niet beleefd met die vraag
- ik vond mezelf weinig assertief, puur door het verrassingseffect. Nog iets om aan te sleutelen. Never get caught offguard.

ach ja.... tis nu zo.
Weer een roddeltje meer zeker?

voor u eraan denkt om het te proberen: nééééén, ik vertel de titel van het boek niet nóg eens :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten