maandag 22 november 2010

afschrijven

Olijf moet iets kwijt.
Een ei.

Het afgelopen weekend hield ik me onledig met het bekijken van een "programma". Filmpjes, zeg maar, die wat te maken hebben met persoonlijke ontwikkeling.

Zonder in detail te treden, hoop ik te mogen zeggen dat ik een vrij open geest heb...
Gewapend met die (broodnodige) openheid, heb ik uren voor een scherm doorgebracht, op zoek naar nieuwigheden die me van pas zouden kunnen komen in de toekomst.
Of dat gebeurd is, zal ik pas later merken... wanneer het tèlt.

Voor nu merk ik vooràl (en ik wil dat genoteerd hebben zodat ik het niet vergeet) dat wat ik afgelopen weekend zag, me heel diep roerde. Op film heb ik meegeleefd met mensen die ik niet ken en nooit zal kennen. Het heeft me met momenten tot tranens toe bewogen.
Ik zoek daarin een teken dat er nog "dingetjes" zijn waar ik in mezelf én in anderen moet op letten.
Gevoeligheden, eigenaardigheden, wensen en verzuchtigen die je moet leren herkennen in jezelf en in de mensen om je heen.
Vooral, vooràl nooit vergeten om ook andermans perspectief te voelen, zien en begrijpen.

Ik merk, terwijl ik schrijf, dat ik het niet gezegd krijg.
Deels omdat ik niet kàn en deels omdat ik (dat hier) niet wil.
Mijn reis is de uwe niet en ik heb geen enkele intentie om iemand, wie dan ook, te overtuigen dat mijn reis de goeie is.
Het is de goeie voor mij.

Omdat m'n filmpjes me raakten, wil ik het hier genoteerd hebben.
U hebt er hoogstwaarschijnlijk nix aan.
Geen erg.
Ieder zijn ding.

Olijf is blij met iedere nieuwe dag en iedere nieuwe les.
Het helpt :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten