dinsdag 23 november 2010

Consuminderen

Olijf praat veel met ene B de laatste tijd.
"Fijn"... "Interessant".... bon, goed, u ligt daar niet van wakker :)

B heeft veel interessants te vertellen. Olijf luistert veel en graag. Leren krijg ik er gratis bij.

De laatste dagen hangt consuminderen in de lucht.
B is daar bewust mee bezig en Olijf bewondert dat.
Het mag niet verwonderlijk zijn dat omtrent dat onderwerp heel wat sites bestaan. Fora en mailinglists.
Zo'n info neem ik in me op en vroeg of laat doe ik daar iets mee.

Zeker nu Olijf zich klaarblijkelijk twee maal liet flitsen en daar weer de nodige centen voor op tafel moet toveren.... een mens gaat dan al eens nadenken.
Feestdagen voor de deur, obligate en minder obligate kadootjes.... het kan geen kwaad om wat te besparen.

Er zullen altijd dingen zijn waar ik geen compromissen wil sluiten.
Zo heeft Olijf een "milde" haarfixatie.
Lach met mijn permissie, ik lach mee :)
Olijf houdt van schone (Vlaamsch: propere) haren en van een kapper die begrijpt wat ik wil.
Eens een product werd gevonden dat voldoet aan de persoonlijke eisen, verandert Olijf niet meer van toeleverancier. Kosten noch moeite worden gespaard, mag je wel zeggen.... :)
De Begrijpende Kapster woont en werkt toevallig aan zee. Olijf hééft intussen gezocht naar een waardig alternatief in de eigen buurt, tot scha en schande van de portemonnee én de tijdelijke verschijning (miskapsel, u begrijpt me wel).
Niet gevonden en "dus" opgegeven. Het blijft de madam aan't zeetje.
Dat is alles behalve consuminderen, ik ben me ervan bewust.

Mààrrrrrr
ik ben er zeker van dat ik het wèl goed kan doen in andere rubrieken.
En ik dank B voor de geweldige aanzet tijdens onze gesprekken.
Meteen - eindelijk - kan ik nog eens een puntje toevoegen aan m'n intussen bijna op de pekel gezette pijplijst: bewust minder consumeren.
Het zou fijn zijn om een volledige pijplijst te hebben vóór het einde van dit jaar....
Even snel rekenen: er zijn nog pakweg 37 dagen in dit jaar en nog 42 puntjes toe te voegen. Dat betekent dat Olijf vanaf nu dagelijks met 1,14 punten op de proppen moet komen..... Héééélp!
:)
We komen er wel. Zeker weten :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten