woensdag 25 augustus 2010

Ze zijn zo lief Meneer

OF  "ze worden zo snel groot meneer".

Ik lees posts en zie foto's van een jeugdige jongen - een jongeman zeg maar - die in mijn geheugen nog een speels kind was.
Een ménneke dat destijds nog iets opvallerigs aandringerigs had, niet eens zo lang geleden.
Ik heb nog de "kans" gehad z'n stem te horen dalen, maar het opvallerige was er nog niet uit toen.
Met àl die aandachtzoekerij vond ik 'em ... goh... veel meer dan best OK.

Hij was nog kind toen... en nu... waarschijnlijk nog steeds, maar wél in het lichaam van een (bijna) volgroeide man.
Sportief en breedgeschouderd. Klaar voor de open jacht op meisjes. Voor zover ik weet, is hij daar al een poos mee bezig naar lichtend voorbeeld van...?
Fysiek twijfel ik niet aan z'n kunsten en driften. Mentaal... tja... puber eh :)

Het doet raar, meer wil ik daar au fond niet over kwijt.

Hij is even oud als mijn neef S.
Ook diens stem is 2 octaven gedaald, terwijl z'n hoofd een verdieping of zo hoger groeit dan een jaar geleden. Een reus is het geworden." Bij mama op schoot" heeft iets lachwekkends, maar hij doet het nog wél (terwijl hij mama daarbij gierend en brullend verplettert).
Mijn neef is een grote beer. Een reuzenlijf met (nog steeds) een kinderlijk onschuldig jongensbrein.
Meisjes vindt ie verwerpelijk. Sport (helaas) saai, vervelend en slaapverwekkend. Waar hij die idee vandaan haalt.... beats me... maar iets zegt me dat het een - in zijn ogen schItterend gevonden,... zeg maar... - "brilliant" verdedigingsmechanisme is om gewoon niet aan sport te hoeven doen.

Op enkele maanden na zijn ze even oud, m'n neef en de andere jongeman.
De ene papzaklui en nog kinderlijk naief, de andere sportief gebouwd en klaar voor de grotemensenwereld.
En toch....
laat beiden een maand "hun plan trekken".... I wonder...
Ze voelen zich "al" groot.
Ik kijk naar hen en glimlach lichtjes meewarig... Ze hebben geen idéééééé (net als Olijf op haar 15de trouwens).

ach ja...
Bottom line?
'k Zie ze graag. Allemaal. Stuk voor stuk.
en (tussen haakjes) op de meest onschuldig mogelijke manier (oef, op de nipper gered).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten