woensdag 15 juni 2011

Waar was JIJ twee jaar geleden?

"Zeg... weet jij waar wij zaten op 14 juni twee jaar geleden?" vraagt Ils me gisteren terwijl we gezellig haar roze dekentje delen op het grasperk naast het water in Park Spoor Noord.
"Hm... Hier?" antwoord ik al vragend.

Hier zaten we, inderdaad twee jaar geleden.
Park Spoor Noord vierde z'n plechtige opening en Ils - trouwe volger en opspeurder van alle de-moeite-waard-evennementen - had me toen gevraagd of ik zin had om mee deel uit te maken van het openingsweekend.

Niet dat ik haar niet geloof op haar woord (dat doe ik zeer zeker wèl)... ik werd nieuwsgierig. Ben dus even gaan terugblikken in mijn blog en die van haar.
Ze heeft gelijk: daar zaten we dan.... Olijf - cultuurbarbaar bij uitstek - ontdekte dankzij Ils een nieuw stekje.
Het was 13 juni, zie ik nu, maar wie kijkt nu op een dagje wanneer er verder 2x365dagen zijn verstreken?

Ik was, net als twee jaar geleden, kort voordien naar de kust gereden voor een kap- en tandenbeurt, compleet met etentje en terrasje in de zon nà. De kapster bleek destijds met vakantie, maar het tandartsbezoek en de namiddag met z'n echtgenote was wèl doorgegaan.

Iets had me toen weer uit m'n evenwicht gebracht. Wàt precies, herinner ik me niet  en dat is misschien maar goed ook (nadeel van niet àlles zeggen op je openbare blog, is dat je het zelf na verloop van tijd óók vergeet....). Ook afgelopen weekend liet ik me uit m'n lood slaan, maar dèze keer bleef het binnen de familie. Geen ex-en met wispelturige gevoelens. Aandacht of gebrek eraan... het was me wat teveel (of te weinig?) geworden.

Bizarre overeenkomsten....

Anders dan twee jaar geleden, zaten Ils en ik niet als twee eeuwige vrijgezellen op haar roze dekentje. Eéntje heeft een belangrijke andere helft aangetrokken :)
Een ander verschil met tóen drukt zich (helaas) uit in kilo's. Er zat heel wat méér Olijf op het grasperk dan twee jaren terug.
En dàt is een nieuw te noteren streefdoel. Niet de magere bonenstaak van destijds.... iets tussen 2009 en 2011 zou fijn zijn. (wie schrijft nu zulke dingen op z'n blog???? --> inderdààd :))

Ergens in september van dit jaar mogen Ils en Olijf drie kaarsjes uitblazen. Er was toen nog geen blog, maar Ils hield toen een geschreven dagboek bij.... welke dag moeten we reserveren voor onze september-zjubiléé schat?
Ik ben blij met een madammeke als Ils. Heb bijzonder veel aan haar te danken. Park Spoor Noord en bloggen horen daar bij.....

(Ik vraag me af of Park Spoor Noord als rendez-vous-tje gisteren toevallig door m'n hoofd schoot... of niet... Straffen toebak.)

Kinderen spelen nà achten in het water. Rond tienen is dat nog steeds het geval, terwijl Ils en Olijf de voeten alvast bedekken met haar roze fleece...
Old age of gewoon vrouwen met koude voeten???

Avondzon zat mooi in de ramen


hoort niet thuis in Olijf's dieet dat voor de gelegenheid "morgen" begint.
Pizza "binnen" met dekentje over de benen.
dan tóch maar Old Age?
:)

1 opmerking:

  1. You make me feel like I am the Spanish Inquisition :-) love you!!!! xxx

    BeantwoordenVerwijderen