maandag 15 juni 2009

Park Spoor Noord: mensen kijken

I. schreef er al over een maandje geleden: Park Spoor Noord.
Met haar goeie achtergronduitleg beperk ik me tot: grooooooooot renovatieproject van een verpauperde buurt.

Afgelopen zaterdag en zondag was het openingsweekend. I. vatte alvast post op een mooie zaterdagvoormiddag en wachtte geduldig tot ook ik na het werk de sfeer kon komen opsnuiven.

De moeite, Park Spoor Noord. Nu weet Olijf ook waar Den Dam ligt. Spijtig dat ik nooit de vóór-versie gezien heb, maar goed. De na-versie mag er zijn.
Plaats voor iedereen in en rond de immense Hangar, waarvan ik vermoed dat het een populaire plaats voor concerten allerhande zal worden (zie zó minder gekende etnische muzikanten een geitewollensokkenpubliek entertainen).

Even rondgewandeld met I. en veel naar mensen gekeken.
Voor één keer een plaats vol volk gezien waar "wij" in de duidelijke minderheid waren en "zij" er met overduidelijk evenveel recht rondliepen als wij. Kindjes van alle kleuren die samen speelden en geen denigrerend woord te horen. Zo zou Olijf het altijd graag zien.

Dank u I. voor de tip en de geleide wandeling. Ik ken weer een plaatsje méér :)

("rootje schuiven" voor Mojito's en pizza's)

(Kinderpret op en tussen de fonteinen. Spuitje zitten was bij heel wat kindjes een geliefde bezigheid.... I wonder...)

(keurig ijsje eten op een rij. eentje kijkt toe...:) )

(rijtje dames. Fijn vredig allemaal naast en door elkaar. Vandaag hoorde ik niemand morren over etniek)
(nog maar eens keurig ijsje-rijtje)

(lange schaduwen: lage-zon-nostalgie op de grond)

(skateboarding voor jong en oud)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten