dinsdag 5 april 2011

Zwijgen is goud

Er is wat veranderd kort geleden.
Olijf's - ahum - "sociale" status op FB zegt nu "heeft een relatie".
Het duurde niet lang of enkele vrienden feliciteerden me met het nieuwtje.
Enkelen vroegen of het om een aprilvis ging.
Anderen vonden het gewoon leuk (handig die knop).

Olijf is geen ezel. Dat maakte ik in één van m'n vorige blogs al duidelijk genoeg, hoop ik.
Een kieken ben ik ook niet. Het is niet voor niets dat ik dat bericht wereldkundig maakte op 1 april.
Waarom?
Omdat ik voor één keer eens helemaal in het midden wil laten of het een vis is of niet.
Olijf heeft een relatie, neem dat gewoon maar es aan.
De precieze aard ervan blijft lekker mijn geheimpje. Heb niet de minste intentie om dat dieper uit te spitten.
Misschien ben ik wel bijgelovig en wil ik het niet jinxen door op dit punt verder uit te wijden.
Misschien had ik beter helemààl nix veranderd op FB.
Het doet er weinig toe.
Ik laat de zaak voor wat ze is en hul me in zwijgen... sowieso iets waarin ik me beter wat meer zou oefenen.

Andermans zwijgen is overigens óók goud... goud voor hén, niet voor mij.
Ik heb het over Jovanotti of op z'n minst z'n entourage.
Telefoneren, zo bleek, kon ik niet op ééntweedrie. Nergens op de site een telefoonnummer te vinden.
Mailadressen genoeg, zelfs postadressen van het Managment Team. Maar een telefoonnummer? Alleeeeezzzzz, hoe passééééééééééé...
Dus mailde ik gisteren nog maar eens.
Deze keer niet naar het shopadres (dat was poging één en had carrément nix uitgehaald) maar naar het infoadres én het managementadres. Originele mail ging mee, ik verwees er netjes naar en vroeg of de zaak kon uitgezocht worden of tenminste doorgestuurd naar de "bevoegde" personen.
Meer dan 24 uur later..... wat denkt u?..... Rien de knots.
Geen antwoord, geen uitleg, ZIP!

Van de post heb ik na dikke twee weken geen briefje in de bus gevonden met de melding dat ik iets moet komen afhalen in het postkantoor. Ik ga ervan uit dat zij dus nix hebben, maar één dezer ga ik toch eens langs om te checken.

Het "lot" speelt ook braafjes mee. Heel toevallig (het zal wel wat met spyware te maken hebben) ontving ik vorige week een hele resem mails van UPS. Dat m'n zending eerstdaags zou worden afgeleverd en of ik het aangehechte bestand zou willen openen.
Het eenvoudige feit dat ik op een uurtje tijd 4 of 5 van die mails ontving maakte me achterdochtig. Ik googlede UPS mails op virussen et voilà,  ik had gelijk: Trojan Horse.
Wég die boel en de rest negeren.
Toeval wou dat vandaag een DHL mailtje toekwam. Iets gelijkaardigs, met aangehecht bestandje. Het was "maar" één mailtje en het klonk in al z'n eenvoud ook serieuzer dan de UPS mails.
Checkte even in het rond hoe het zat met DHLvirusmails en vond nix.
Ook collega zou het berichtje openen, zei hij en omdat collega méér weet van computers dan ikzelf, volgde ik z'n advies op.
"De bijlage bevat een virus en wordt daarom niet geopend" kreeg ik fracties van een seconde later te lezen op m'n scherm.
Mot, de vuilbak in met die mail.

Dit was Olijf's wishful thinking geweest. De Jovanottimensen hadden m'n mail gelezen, dacht ik, de zaak gecheckt en niet geantwoord omdat ze zelf hadden gezien dat het pakketje "eerstdaags" zou arriveren.
Niet dus.

Olijf is voorlopig een som lichter, twee virusillusies armer en het Jovanottiteam bougeert niet. Over "mijn" cd's zal ik het maar niet hebben...
Mijn centen maken van hun zwijgen een winstgevend zaakje.

En tóch zal ik bellen. Een nummer heb ik intussen viavia al opgespoord.
Of het wat zal opleveren, weet ik niet.
Maar ik zal verrót wezen als ik hen er zomaar mee laat wegkomen.

2 opmerkingen:

  1. Ik haaaaaaaat het als je in raadsels praat ! :)
    I need a new diper too...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och.... en laat me nu zó vaak lezen dat mysterie zowat hét ding bij uitstek is wat mensen aan het leven bindt. Niet preciés weten wat er gaat gebeuren houdt de spanning erin.... zegt men.
    Op enkele vaste waarden na, weet Olijf nooit wat er gaat gebeuren... één groot mysterie dus :)

    oh, bedankt voor de diper. Het is al verbeterd. Je weet dat ik niet van fouten hou, tenzij ik ze expresssss maakte :)

    BeantwoordenVerwijderen