woensdag 6 april 2011

de "Vind Ik Leuk" knop

Pakweg een maand geleden, op een ogenblik dat Olijf eigenlijk helemaal geen tijd had, besloot ik om m'n hobby een praktische toepassing te geven op het werk.

Facebook.... u weet dat ik m'n best doe om sociaalnetwerkgewijs actief te zijn.
In het echte leven heb ik nog werk, veel werk, maar virtueel laat ik me dagelijks "zien".

Op het werk staat Olijf onder andere in voor de communicatie naar buiten toe.
Maak daar niet te veel van, het is maar één van m'n taken en omdat die net als alle andere taken "ertussen moet genomen worden", is het een verre van professionele bezigheid.

Facebook, dacht ik dus. Wij moeten op Facebook.
Sommige andere Kringwinkels doen het al (doorgaans de Groten, die een échte communicatieverantwoordelijke hebben) en Olijf vond dus dat wij als kleine vis niet achter mochten blijven.
Tussen de bedrijven door, figuurlijk dan, maakte ik een nieuw profiel aan. Met m'n werkadres. Maakte wat vriendjes met werknemers (vandaar het gebruik van een werkadres.... Olijf gaat haar persoonlijke was lekker NIET buitenhangen bij alle personeelsleden :)), postte een paar statusupdates en plakte er een paar foto's in.
Vrij snel merkte ik dat vriendjes van vriendjes ook Kringwinkelfans waren.

Vond daarom dat een Vind Ik Leuk- knop wel "cool" zou zijn. Maar vond die niet. De helpdesk van Facebook is wel uitgebreid maar niet echt rechttoe rechtaan.
UUUUUuuuren kan je zoeken zonder echt resultaat.

Tot gisteren. Ik gunde mezelf wat tijd om dat ding nu es grondig uit te spitten.
Seek and ye shall find...  and all that :)
Olijf heeft gezocht én gevonden.
Op zo'n momenten, hoe stóm het ook moge lijken, hoe klein en onbetekenend het nieuw stukje kennis ook is.... ben ik een beetje fier op mezelf. Dat ik het gevonden heb. Zonder de hulp van een big brother die er meer van weet dan ik. Zonder een expert die me zegt "kom, schuif effe op, IK zal dat wel doen", waardoor ik nadien nog éven clueless ben over de oplossing als voorheen.

IK heb die knop gevonden. IK heb hem geïnstalleerd en nu hoop ik op resultaat.

En verder?
Verder denk ik soms... het zou verdomde handig zijn als iedereen zo'n Vind Ik Leuk/Vind Ik Niet Meer Leuk-knop had... in het échte leven. Bij een boel mensen zou ik metéén Vind Ik Leuk aanklikken.
En bij anderen.... Vind Ik Niet Meer Leuk
So there!
:)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten