woensdag 16 september 2009

nutteloze info


Iemand bracht me op een ideetje via Facebook: de dag van je geboorte.
Idealiter zou ik dit morgen moeten schrijven (43 jaar en 6 maanden sinds m'n geboortedag), maar ik ga op inspiratie af en vandaag valt het te binnen, dus vandaag moet het op de blog. Morgen is een andere dag :)

Wat gebeurde er zoal op 17 maart 1966?
  • Olijf kwam ter wereld als eerstgeborene: vooral voor m'n ouders een heuglijke gebeurtenis. Ik was me toen nog van geen kwaad bewust. Vooral huilen, eten en slapen, neem ik aan. De rest van de wereld gaf daar vermoedelijk geen moer om :)
  • Wikipedia vermeldt:
    nog meer anti-communistische betogingen in Indonesië + aan de Spaanse kust in de Middellandse Zee vindt de DSV Alvin onderzeeër een "verloren" Amerikaanse waterstofbom (Olijf verliest soms een oorbel, maar waterstofbommen laat ik zelden rondslingeren)
  • The New York Review of Books geeft een lijst van gepubliceerde boeken op die datum. Daarbij zitten o.a. Larger Than Life, On Albert Einstein, True To Life, Where Do We Go From Here, Unconditional Negotiations, Man In The Middle en een gedicht River Road.
  • Twee films kwamen uit op die dag: "It" en "The Singing Nun"..... (no comment)
  • Er zitten 15 890 dagen tussen m'n geboortedag en morgen.
    Dat zijn (zoals ik al zei) 43 jaren, 5 maanden en 31 dagen (of 43,5 jaar dus)
    In uren is dat 381 360, in minuten 22 881 600 en in seconden is dat 1 372 896 000 (plus één, plus één, plus één enz...)
  • De dag dat ik het levenslicht zag, was een donderdag, de 76ste dag van het jaar en viel in de 11de week van het eerste kwartaal.
  • 1966 bleek geen schrikkeljaar
  • in de middelbare school zaten we in mijn klas met 3 jarigen op dezelfde dag. Handig voor de traktaties, minder leuk voor de gedeelde aandacht.
  • Deelt met nóg met mij dezelfde geboortedag: Margriet Hermans (1954)
  • Olijf is een Vis en een Paard, met alle goede en slechte eigenschappen die aan deze tekens worden toegedicht.
  • Element = water, Planeet = Neptunus, Kleur = Zeegroen, Steen = Aquamarijn
En wat Facebook hierover zegt??? Veel complimentjes, hetgeen mijn ego streelt... maar Facebook geeft iederéén complimentjes. De Feelgood website zeg maar :)
Born on a Thursday:
- Exuberant and cheerful.
- Deep thinker.
- Good sense of humor.
- Understanding nature.
- Faithful towards family, friends and your ...love.
- Easy going.
- Attractive personality.
- Generous.
- Amiable.
- Ambitious.


Olijf in cijfertjes en woordjes, zogezegd.
...
Zogezégd! ;)

deze leek me op het lijf geschreven... :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten