vrijdag 25 september 2009

Lange schaduwen

Vanochtend was ik lekker op tijd weg, de baan op naar het werk.
Onderweg zag ik mistbanken hangen boven de velden, lage oranjerode zonnegloed, lange schaduwen.

Vond het mooi allemaal.
Wilde zó graag stoppen voor enkele sfeerkiekjes, maar het ochtendverkeer liet dat niet toe.
Tóch de volle drie kwartier rond me gekeken om te zien of er wat "kiekbaars" was... maar drie kwartier zijn lang om de ochtendgloed te behouden.

Ook de mistbanken waren 40 km verderop intussen opgelost.
Behalve een paar koeien en kalveren die koeiendingen deden, zag ik niet veel kiekbaars meer.
Zelfs een ommetje in de velden vlak vóór ik op de werkplek arriveerde, leverde nix op. Een hoop veevoeder en uitgestrekte maisvelden deden het niet meer voor me. Ik gaf de geïmproviseerde fotosessie dus op.

Vanavond wél weer een ronde rode zon gezien en - bij gebrek aan beter - m'n eigen lange schaduw vastgelegd.

Ik hou ervan, van lange schaduwen en ochtend- of avondlicht.
Alles ertussen - het harde daglicht - is zéér te pruimen voor het zomergevoel (dat, laat ons eerlijk zijn, al lang heeft mogen duren dit jaar!), maar het ik vind het niet mooi voor de foto.

Dus vandaag krijgt u een gewone schaduwpic. Niet meer en niet minder dan een illustratietje voor bovenstaande tekst :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten