donderdag 25 juni 2009

We're all going on a... Summer Holiday...

tralalalaaaaaaaaaaa

oftwel.... een blogje over kèrrevèns.... (kent u ze?)

Vandaag voor het eerst een zwerm kèrrevèns gezien op de autostrade. Veelal vanuit richting Aantwaarpe richting Hent ... dus ik vermoed, richting Zeetje.

Allemaal ende zonder uitzondering Hollanders, eentje stond zelfs al oververhit op de pechstrook... het is dan ook wàrm voor de tijd van het jaar....
Toch dacht ik even: als je over die kleine afstand al oververhit geraakt, is er bijzonder weinig voorbereiding aan je trip voorafgegaan :)

Andere losse gedachte en verder van generlei belang: als je een caravan ziet, is het 9 kansen op 10 een Noorderbuur van ons. Belgen gaan óók wel goedkoop in het buitenland logeren en vullen óók hun vehicel met voldoende proviand "van thuis" om aldus de lokale economie vooràl niet te moeten steunen èn omdat die buitenlandse kost niet te vreten is... (eh...), maar ze doen het vooral in Mobil Homes. De Caravan is en blijft op en top Hollands. Me dunkt.

Tot zover m'n kritische geest over reizen.
Olijf kan ook kappen op andere onderwerpen... you bet!

Neem nu ... Will Tura.
Een poosje geleden viel me de twijfelachtige eer te beurt z'n nummertje "Caravan" te mogen beluisteren op de radio.
Ehm... tja... "ondergaan" is een betere omschrijving van het evenement.

Het nummer, de tekst, de muziek sloegen me met verbazing.
Een pseudo-Reaggea-ritme (blijkbaar werd onze Vlaamse artiest destijds Reaggea Tura genoemd...val nu omver) en een onvoorstelbaar domme tekst. Het geheel afgewerkt met een ir-ri-tante zweem van Jamaïcaans accent...
Geniet even mee...

In m'n caravan
(backing vocals: cara caravan)
ben ik superman
(backing vocals: super super man)
In m'n caravan
(bv: oh yeah)
ben ik superman
(bv: oh yeah)


Tussen haakjes.
Vandaag de dag is het een kleintje om songteksten allerhande op Tinternet op te zoeken. Geen artiest is te groot of exclusief: u vindt werkelijk alles.
Behalve Will Tura's Caravan.
Blijkbaar is de copyright op dit nummer ijzersterk. Ik vond het niet.
Maar ik geef toe... meer dan 5 minuten zoekwerk heb ik er niet aan gespendeerd. Niet echt de moeite, vond ik :)

Mag ik u allen uitnodigen om Will Tura's Caravan te youtuben? Hij staat er. Ik heb hem net nog es beluisterd...

Geef mij dan maar Sir Cliff Richard. Hij toerde tenminste in een stylish double decker bus rond. We're all going on a... Summer Holiday
:):):):):):):):):):):):):)



(kan me niet schelen dat z'n caravan van het funky retro-type is. Het nummer blijft abominabel lachwekkend)

2 opmerkingen:

  1. no Jamming van Bob Marley voor je ??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohla!
    Heb absoluut NIX tegen reaggea.
    maar Will Tura moet daarvan wegblijven.
    Met die jeanettenstem van 'em vinnik het ronduit ridicuul :)

    so, yes: Jammin'

    Ooh, yeah! All right!
    We're jammin':
    I wanna jam it wid you.
    We're jammin', jammin',
    And I hope you like jammin', too.

    (met dank aan Google-gevonden Lyrics. Te goed voor de will :))

    BeantwoordenVerwijderen