zondag 7 juni 2009

Regen

onderstreepte mijn twijfelachtige wandeling naar het stemhokje.

De hele ochtend beetje zon tot grijs, maar droog.

Op het ogenblik dat ik voet buiten de deur zette, begon het te "zeveren".
Geen probleem, kapje op en met stevige tred naar stemlokaal... in m'n oude lagere school, alwaar ik nix herkende wegens nieuwe lokalen :)

De terugweg bleek al iets vochtiger, iets steviger druppels... die gaandeweg veranderden in een volwassen regenbui.
Nat, dat wel, maar het was eigenlijk mooi.
Recht naar beneden vallende druppels, geen zuchtje wind, geen hond op straat en enkel het geluid van vallend hemelwater en riolen die dat water wegzwolgen. Heerlijke geluiden op een bijna-zomerdag. Geuren van vochtig stof.

Ontdek onderweg ook dat m'n regenjas de naam niet waardig is. Zeiknat kom ik thuis, trui nat, schoenen nat, jeans nat.

Snel alles uit en in gemakkelijker "leasure-wear" gestapt.
't Is zondag, behalve ik geen kat in m'n huis dus leasure-wear màg :)

en ik heb gestèmd, zoveel mogelijk naar m'n geweten.... en hopen dat het wat uithaalt :)

1 opmerking: