zaterdag 10 oktober 2009

So you think you can dance?

Blijkbaar, voor zover m'n lodderoog dat juist gezien heeft, is (of was) dat een programma op TV.
Eens NIET mensen die denken dat ze kunnen zingen... deze keer érger misschien... mensen die denken dat ze kunnen dansen.

Ik moet u teleurstellen: méér weet ik daar ook niet over. Had gewoon een titel nodig voor de volgende blog :)

Dus ik vraag mezelf even af of ik kan dansen?

Eerlijk antwoord: ik denk dat ik me uit de slag trek.
Even geleden dacht ik beter over mezelf, maar dat was vóór DE SPIEGEL!
De spiegel in de Zumba-zaal.
Daar wist ik me geconfronteerd met de aanblik van mezelf en wat ik zag, was niet mijn goesting.
Te stijf, te harkig, te gelimiteerd.

Ik zou Olijf niet zijn als ik daar niet wat aan zou proberen doen. Onder het motto "Alles kan beter" smeet ik mezelf dus maar in de gewrichtlosmakerij :)

Dat begon afgelopen zondag, in Café Local op de Vlaamse Kaai in Antwerpen. Pràcht van een zaal, vind ik, waardoor de ambiance al half gemaakt is. Semi-Cubaans sfeertje, niet teveel poespas, lekker geluid en compleet met bovenverdieping met vide. Nice :)
N assisteerde me in het losgooien van dat gebeente van me.
Enkele uurtjes staan, wachten, dansen en nog wat staan en ik hield het voor bekeken.

Next stop: donderdagavond dansles Antwerpen met dansavondje nà in Merksem.
Dat extra dansavondje blijkt een nieuw initiatief te zijn. Met z'n drieën gingen we het evenement bekijken.
De les aldaar (andere dansschool, andere dans) was nog bezig toen we arriveerden.
....
....
Zouk, mensen....
ZOUK! Wéér iets wat Olijf wil proberen. (ter info, spreek uit "zoek")
Dat en Bachata.
Beide baltsdansen bij uitstek!

Wil u, meneer, uw madam es goed gek krijgen?
Dan moet u Zouken :)

Wil u beide geslachten goed gek krijgen? Zouk dan met twee dames. Gegarandeerd dat enkelen met ingehouden kwijl toekijken, dames en heren zonder onderscheid.
Olijf kwijlde ook een beetje :):):)

Samenvattend, au fond.... Zouk = seks zonder seks. Waarmee intussen misschien schandelijk bewezen is dat Olijf ..... ahum.... tja zeg ;)

Check this out. Heb een donkerbruin vermoeden dat de heer op het filmpje zelfs de dansleraar van dienst was afgelopen donderdag... (en potverdorie... het einde van het filmpje is toch niet in het Vlaams zeker??????)

http://www.youtube.com/watch?v=dz80KrH2X6Y



Maar goed, we kwamen om te dansen. En Salsa werd ook gedraaid dus dat zat goed.
Olijf had de zeldzame kans om (weliswaar afwisselend en dus niet gelijktijdig) met twee heren te dansen en liet zich dat welgevallen.
Al welgevallend niet vergeten om ook aan die losse heupjes te denken... helaas (of gelukkig?) staat daar geen spiegel dus ik moest op het gevoel af gaan.
Heer N vond dat ik erop vooruit was gegaan, hetgeen me zegt dat ik traagjes aan resultaat boek.
BEN er nog niet, maar ben wel op weg.

en moet dat meer zijn?
Nu nog niet. Ik oefen en terwijl ik oefen, amuseer ik me te pletter.
Alllll riiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiight :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten