zaterdag 31 oktober 2009

Ongedierte

Olijf heeft ratten!

Geen ingebeelde, geen spreekwoordelijke.... neeeeeee.... échte ratten!

Ik sorteer. U toch ook?
Afval.

Twee weken geleden zette ik de restafval te laat buiten, waardoor ik 's avonds m'n niet opgehaalde zak in de garage diende te zetten.
Deze week mócht ik weer (buiten zetten) en deze keer was ik er tijdig bij.
Zak uit de garage halen... en vaststellen dat er twee joekels van gaten in zaten.

"Hoe ruiken die dieren toch door het plastic heen dat er nog wat eetbaars tussen zit", dacht ik nog.
Maar ik hield het toen nog voor de veiligheid op hongerige katten.
Katten zijn veilig.
Een hongerige kat, daar heb je nog medelijden mee...
Geduldig een nieuwe zak genomen en het boeltje opgeruimd.

Zonet zag ik dat m'n PMD-emmertje in de keuken wel érg vol zat.
Hup, naar de garage met die rommel.
Neem de blauwe zak ter hand.... en zie dat de helft van de zak niet meer ís.
De volledige bovenst helft is wég! Opgepeuzeld of afgescheurd, ik weet het niet.
Hij is er niet meer.
Zelfs geen stripje ervan is blijven liggen.

"Katten doen zoiets niet" denk ik. Wat mot een kat met plastic zakken of flessen? Niets, right?

Conclusie.
Olijf heeft zich één lettertje vergist. RRRRRRatten zitten in m'n garage.
En weldra zullen dat nog méér ratten zijn, want de helft van míjn PMD-zak is in hun nest verdwenen... alwaar ze lustig kweken en mij het leven zuur zullen komen maken, mét hun hele opgroeiende kroost!

Dit wordt oorlog. Van het chemische soort vermoed ik.
't Is zij of ik.
En IK betaal hier de kost en inwoon.... dus IK moet winnen :)

(Even overwoog ik een foto van de opgevreten zak, maar het leek me even onapetijtelijk als oninteressant. Gebruik uw fantasie, lieve lezer :))

Geen opmerkingen:

Een reactie posten