woensdag 21 oktober 2009

Olijf's oktoberweekend (2)

Onverwacht een dinsdagnamiddag vrijaf nemen.
Zomaar... omdat ik het kàn en omdat ik het wil.

Nadenken over toekomstige keuken. Meten, kijken, checken, denken, dromen.
Besluiten om een Ikea-tje te doen (niet gedaan op maandag wegens bericht van zusje dat ze "klaar" was in het hospitaal).
Eens NIET naar Antwerpen rijden maar Gent kiezen in de plaats.
Ikea Gent Groot vinden.

Keukens kijken. Keukens vergelijken. Geen keukens kopen omdat een "goede" keuken voorbereiding vraagt :)
Potten, stofjes, kussens, kaarsjes kijken, betasten, besnuffelen (geurkaarsen, folks!).

Gordijnen kiezen. Gordijnen kopen (!!!) en daar blij om zijn.

Badkamerafdeling passeren.... en BOEM!
Een meubel zien dat me roept. Olijf antwoordt, loopt erheen, voelt, meet, wikt, weegt. Denkt na, voelt nog wat... en krijgt kriebels.
Mijn meubel, dit is mijn meubel!
De reden waarom ik niet éérder een meubel kocht :)
Omdat ik eerst dit moest zien.

Nix speciaal hoor. 't Is Ikea eh...
maar toch.
Het is mijn maat, het is mijn prijsklasse. Het past bij m'n "stand".
Eerdere idee/aal/tjes waren mooi maar out of my reach. Een mens moet realistisch blijven... soms...

Ik heb vervoer, ik heb morele steun, dus ik koop.
Jaaaaa, Olijf - eeuwige twijfelaar! - koopt!

Laat thuis, uitladen.
Laat eten met koopkriebels nog in de buik.
Luidop dromen van een "in orde" badkamer en hopen dat de keuken snel zal volgen op de golven van goede vibes.

Woensdagavond intussen. Ikea fotootje doorsturen aan I bij wijze van sneak preview en een "zeer ok" krijgen. Blij zijn met "zeer ok" omdat dat bij I een kus van de juf is en een bank vooruit :)

Onnozel genoeg zijn om voorlopige afbeelding op Blog te zetten, bij wijze van bewijs van contentement...

Olijf's kastje zal donkergrijs zijn... NIEUW NIEUW NIEUWE kleur :)

1 opmerking: