vrijdag 12 december 2008

Van de hak op de tak


Ik wou het over de winter hebben vandaag, meer bepaald over m’n aftellertje naar de kortste dag van het jaar.
Ik bedacht vanmiddag dat het nog 9 dagen duurt. Volgende week zondag is de kortste dag en dan…. Dan gaan we op weg naar de lente!!!! Juuuuiiiiiiii!

Maar m’n passie was snel geblust. Ils is me vóór geweest, zo blijkt. Heb haar nog niet gelezen, om m’n “integriteit” wat te behouden :)

Toch… ik ga het er verder niet over hebben, niet teveel. Behalve dat ik het zonnetje begin te voelen schijnen, vanbinnen dan.
Het belangrijkste aan die korte dag, is dat dat het gevoel geeft dat we stilaan weer uit onze winterslaap kunnen komen. Zààààààààààlig!

Heb gisteren alweer een boekje gekregen, ook. Wèèr eentje om niet te bewaren… wel goed om nog eens met mezelf te lachen.
Ik blijk een tuinman te hebben. Volgens ene Jean Carew èn onze boekenman op het werk dan toch. Hij had weer een boekje op m’n bureau gelegd…
Heb niet de moeite genomen het te lezen, het is zelfs zo oud dat er geen samenvatting op de achterflap stond, can you believe it?
Hier de voorflap… het hebbedingetje kostte destijds 25 cent… zal boeiende lectuur geweest zijn… IK voel me althans even in het centrum van de belangstelling wanneer iemand aan me denkt, al is het gewoon door een boekje klaar te leggen.
En neen, de boekenman is gèèn stille bewonderaar van me…. Geloof me, ik ben er zèker van.
Ik kijk wel uit naar het vervolg van m’n verhaal. Eerst was er feest bij me, nu heb ik een tuinman. Volgende keer een Rolls Royce?

En dan hakketak ik nog wat….
Nieuwe ontmoetingen, echt of virtueel. Heb er deze week enkele gehad. Tot nu toe alle erg boeiend, zonder uitzondering. Zeker materiaal om “uit te diepen”. Life’s looking up, lijkt me. Effe kijken wat het allemaal wordt :)

En voor nu over and out. Nog NEGEN dagen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten