zondag 21 december 2008

Dingen om dankbaar voor te zijn

De ogen waarmee ik zie, de oren waarmee ik hoor, het vege lijf van me dat nog steeds doet wat ik ervan verlang :)

Vrienden, oude en nieuwe, die me tonen dat het leven simpel maar mooi kan zijn.

Zussen en ouders, die zonder het te weten het anker in mijn bestaan zijn.

Luisterende oren, lezende ogen die meeleven met wat er in me omgaat en nooit nooit moe worden.

Deze zonnige dag, terwijl hij nat had “moeten” zijn

Wind in m’n haar, zand in m’n oren en wandelende mensen met dartele honden, die onbewust maar vriendelijk m’n totaalbeeld pittoresk maakten.

Een dak boven m’n hoofd, een on-af huis dat geduldig wacht tot ik haar in orde breng.

De checklist die ik schreef (en nog steeds angstvallig van deze blog hou, wegens erg persoonlijk) en die me eraan herinnert wat ik nog kan doen, hopen, verwachten

Mijn drang om te overleven en gewoon… te lèven

Het “gaatje” van deze dag, middernacht, waarvoor ik vastberaden wakker blijf om het erg bewust mee te maken.

Nieuwe dagen, nieuwe mensen, nieuwe ervaringen die alles mooier maken.

Liefde.

2 opmerkingen:

  1. Lieve olijf, het doet deugd om deze en vorige post te lezen. Geniet ervan meisje! Je gaat nog mooie tijden tegemoet. Laat die dagen nu maar langer worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gisteravond, net na eerste blog, plots overwelmd door een gevoel van.... hee, zoveel mooie dingen om blijom te zijn.
    Ik probeer het gevoel zo lang mogelijk vast te houden!
    Ben blij dat een ander er ook iets aan heeft :)

    BeantwoordenVerwijderen