vrijdag 5 oktober 2012

ILY

Nééééén, niet Illy, het bekende Italiaanse koffiemerk!

Eén L minder. ILY dus.

of HDL, Bij uitbreiding: HDGDL.
Anderen zeggen graag TVB. Of als ze denken dat ze't menen (of moeten onderstrepen) TVTB.

JTA kan ook, maar het heeft een heleboel mogelijke betekenissen.
Waaronder:

Jamaica Teachers Association
Joint Test Assembly
Jackson Transit Authority
Joint Transfer Agreement
Jitter Time Analysis
Joint Training Academy
Joint Technical Assistance
Javelina Tailgating Association (Texas)
Japan Toilet Association
Joint Tactical Architecture
Junior Term Abroad (various schools)
Jacksonville Transportation Authority (Florida)
Jewish Telegraphic Agency (news service)
Job Task Analysis
Joint Table of Allowances
Joint Technical Architecture
Japan Telemarketing Association
Java Transaction API (Sun Microsystems)

Met de link (volgt u 'em nu gewoon even, dan bent u weer mee) zou u al een stapje dichter bij de waarheid moeten zijn. (sommigen gewagen overigens van JTM... voor de volledigheid)
En, wetende in welke talen ik me soms vaak en soms heel af en toe pleeg uit te drukken, begrijpt u wellicht wat ik bedoel.

Pittig detail:
De Italo's, die in de loop der tijden - zij het dankzijlegenden, zij het door (al dan niet mondelinge) overleveringen - een plaats verwierven in de geschiedenis als Wereld's Beste Lovers....
....
die hebben - op eerste zicht althans - geen afkorting voor het niet-ambiguë "Ik hou van jou"

Want
TVB
Betekent éven gemakkelijk "ik heb je graag"

Wat je ook kan zeggen tegen je buurvrouw of -man. Zonder romantische intentie.




Soms denk ik gewoon in het wilde weg na.
Om daarna weer stil te vallen zonder commentaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten