dinsdag 9 oktober 2012

Alfie

Al een aantal keren ten dele gezien. Nooit van begin tot eind.
Mooie man, Jude Law maar meer dan dat wil ik er niet over gezegd hebben.

Vandaag vallen me grosso modo de laatste 10-15 minuten te beurt.
Ze "hebben" wel wat. Vanuit mijn standpunt. Niet noodzakelijk het uwe.
Ik Joetjoeb Alfie Final Scene. En vind ongeveer wat ik zoek.
Ook een verrassend resultaat. Met Michael Caine die de originele versie deed in het jaar dat ik geboren werd.

Dus nu deel ik beide.
Uit nostalgie. Zelfs al was ik te onwerelds destijds om zelfs te beseffen wat een film was. Laat staan hoe je je leven moet overpeinzen.
En uit herkenning. Omdat overpeinzen wel eens durft voor te vallen.
En verder nix.


2004



1966

6 opmerkingen:

  1. Wel wel wel. Ik kwam terug thuis en dacht ik zet de tv nog eens even aan, en keek naar de laatste tien (of was het net iets meer) minuten van Alfie. Ik viel binnen net toen hij in dat cafe die ex aansprak die ondertussen samen was met een andere man. "En doe de groeten aan Max. Of niet." zei hij. En die scene waarin hij tegen Susan vraagt wat die andere meer heeft dan hij, en zei zegt "hij is jonger".
    Enfin. Luchtig qua film maar als je er echt over nadenkt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad... "He's younger". En ze kijkt hem met dezelfde blik aan die hij vermoedelijk al honderden (allez kom, tientallen) keren bij z'n meisjes had gebruikt.
      Ironic.... the word of the day :)

      Verwijderen
  2. Ik zag hem gisteren ook ten dele. Ooit zag ik hem volledig. Om de één of andere reden miste ik gisteren het einde. Merci dus om hem hier te delen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eigenlijk had ik graag een nog iets langer stukje gevonden, maar ik gaf mezelf niet genoeg tijd OF het is er gewoon niet. Op Youtube.
      Maar graag gedaan hoor, voor het stukje dat ik wèl vond :)
      x

      Verwijderen
  3. Nooit gezien. Wel leuk om de twee fragmentjes eens naast elkaar te zien. What's it all about?
    Hebben het er zeker vanavond eens over. Kijk er onwaarschijnlijk naar uit. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I'm single. Unattached. Free as a bird..... Ik zal er zijn en zal blij zijn je terug te zien :)
      Tot seffens, uffra :)

      Verwijderen