maandag 29 oktober 2012

Belofte maakt schuld

Of ik tijd had voor een praatje. Dat had ik.
Dus zocht ik de telefoon (dat heb je met die draadloze modelletjes) en "deed" het nog eens internationaal. Met L.
Voor een wederzijdse update.
Hoe ik het deed zonder sigaretten. Hoe zij het deed met al dat volk in huis.

Dat - nu de sigaretten uit m'n leven schijnen te zijn - ze er bij haar weer ingeslopen zijn.

Ik twijfel even ... of ik nu de aangewezen persoon ben om een anti-rookcampagne te starten bij m'n "naasten".
Eén: ik ben zélf nog maar een groentje
en Twee: ex-rokers zijn notoir fanatieke anti-rokers...
dus ik kijk wel uit.
Maar ze heeft graag een schop onder haar ... edele derrière. Dus geef ik die. Virtueel.

En doe wat ik beloofd heb.
Ik prik maandag 29 oktober op mijn blog zodat zij er regelmatig aan denkt dat ze weer stoppen moet.

Intussen ben en blijf ik overtuigd van m'n stopbeweging. Ondanks de ongemakken en ontevredenheden met andere ... laat het me "lichaamseigen" karakteristieken noemen. Eerst het eind van Oktober halen zonder siggies. En dan eind November en eind December. Daarna buig ik me over de rest.

hoewel...
dat de resterende maanden van 2012 gehaald worden zonder roken.... ik twijfel daar geen seconde meer aan.
Ondanks een valse start in September, ben ik niet alleen gestOpt... ik kan me niet voorstellen dat ik een reden kan verzinnen om opnieuw te beginnen.
Oktober was, tussen haakjes (even een pluim op eigen hoed steken) best wel een topmaand op m'n persoonlijke stress-schaal. Aanloop naar Dé Hoogdag in Kringwinkelland, nieuwe collega die tussen soep en patatten door moest opgeleid worden, enkele ongenoegens met de "superieuren" en nog een handvol gevoeligheden op het thuisfront waarvoor alle resterende energie gebundeld werd.
ALLES om maar NIET te doen wat in me opkwam.

Geen nut om terug te keren naar die episode....
maar een Olijf zegt voor één keer (en hierna nog enkele keren) tegen zichzelf
Flink gedaan, meid :)
Er waren redenen genoeg om naar een sigaret te grijpen...en ik deed het lekker niet!!!!!

Holadijee! Hupsakee! Falderalderie hopsasa :)

Intussen: laatste nieuwtje. De Peperdure Medicatie die me door de volgende 3 maanden moest loodsen.... aan de kant gelegd. Teveel bijverschijnselen.
Hetgeen betekent dat.... I'm flying solo. Geen hulpmiddelen. Puur natuur....

En
DAT
GAAT
GOED :):):):):)

Bon. Genoeg pluimen op eigen hoed.

Nu jij nog, L :)


14 opmerkingen:

  1. ECCOLA!!
    Met een hele grote (en frisse) glimlach op haar smoel. Dank voor de schop onder m'n derrière.
    Buonanotte :-))))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Trots op je, ik kan het niet vaak genoeg zeggen! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ehwel JA ! Proficiat.
    Ik moet mijn broer (en zijn vriendin) misschien ook eens een schop enz... (virtueel & imaginair)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ervaringsdeskundige kan ik je zeggen dat stoppen (en aanzetten daartoe) niet lukt tenzij het sujet zelf overtuigd is van de noodzaak ervan..... Helaas pindakaas....

      Verwijderen
    2. Als (multipel) ervaringsdeskundige kan ik je zeggen dat (aanzetten tot) stoppen niet lukt tenzij het sujet in kwestie zelf heilig overtuigd is van de noodzaak ervan.... Helaas Pindakaas...

      Verwijderen
  4. Tweede frisse dag :-)
    *schopt virtueel lekker mee om andere twijfelaars te helpen*
    eh, btw, waar zijn de saffies?
    O nee, die heb ik niet meer nodig :-)
    Wat een opluchting (volgende keer bel ik je om drie uur 's nachts, ok?)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. DIKKE proficiat!!!! Volhouden eh. Als er eentje het kan, dan ben jij dat wel.
      Als je om 3 uur 's nachts belt, word ik boos... of misschien ook niet....
      Het proberen waard misschien :-)

      Verwijderen
  5. Eh.... ik ben er even niet :(
    Moet even naar het balkon.
    Of zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi, je bent een doorzetter. Volhouden is de boodschap.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. No problem whatsoever, HdZ :)
      Hoewel ik vannacht droomde dat ik een zonde-tje beging in de vorm van een sigaret.... Snel een dromenboek raadplegen!!!!!!! (paniek paniek :))

      Verwijderen