woensdag 15 december 2010

Tentsletje. Deel II

Op deredactie.be lees ik deze inzet.

"Seksisme sexy gemaakt"

Het Vrouwen Overleg Komitee (VOK) is niet te spreken over het Woord van het Jaar. "De verkiezing van "tentsletje" maakt seksisme sexy en biedt een uitgelezen excuus om zonder schroom nog eens "sletten" te gebruiken om vrouwen met wisselende seksuele partners te labelen."
"Mannen mogen wisselende seksuele contacten hebben, maar vrouwen die hetzelfde doen, zijn nog altijd sletten. Het is niet het gedrag waar het ons om gaat, maar wel de manier waarop het benoemd wordt en de ongelijkheid daarin", aldus het VOK. Volgens het VOK zouden seksistische en racistische woorden nooit de shortlist mogen halen.

Nu...
ik vind dat we niet teveel moeten "memmen" over seksuele ongelijkheid.
Sterker nog. Hoe meer "wij" vrouwen op onze achterste poten gaan staan, hoe meer ze "ons" zullen jennen.
Nix leukers dan een verontwaardigde vrouw die opkomt voor haar rechten, toch? Toch wel... wat extra olie op het vuur gooien terwijl ze al wild staat te zwaaien van ongenoegen...

Bon. Het VOK heeft haar zeg gedaan.
Met plezier lanceer ik volgend nieuw woord als (hopelijk) waardige tegenhanger: huishengst.
De huishengst  is mijn term voor een steeds vaker voorkomend "fenomeen" dat enkel kan bestaan omdat hedendaagse vrouwen (al dan niet voordien gescheiden) steeds vaker een volfunctionele woning bezitten alwaar (ook al dan niet eerder gescheiden en op straat belande) heren hun intrek nemen van zodra de eerste neukbeurt achter de rug is.

Ik druk me grof uit. Maar ik kèn er zo een paar...
De règel zijn ze niet. En huishengst  klinkt nog steeds niet half zo denigrerend als tentsletje  maar ik ben er vrij zeker van dat u begrijpt wat ik bedoel.....
Ik troost me met de gedachte dat het tentsletje na haar pleziertje(s) nog vrolijk naar haar eigen stulp huppelt, terwijl de huishengst na bedanking voor z'n diensten.... alweer op straat belandt... waarna hij een volgende "gefortuneerde" dame probeert te swaffelen... :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten